۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505230
T T
۰ نفر
اقشار مختلف مردم کیش باامضای طوماری ازفسخ قرارداد گل شرق حمایت کردند .....................................................................
کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/87 داخلی.اقتصادی.گل شرق مردم جزیره کیش با امضای طوماری با عنوان دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، از فسخ قرارداد اقتصادی و اجتماعی گل شرق توسط سازمان منطقه آزاد کیش حمایت کردند.
به گزارش ایرنا، در بخشی از متن این طومار آمده است: بیش از شش سال از امضای این قرارداد گذشته و مجریان گل شرق جزتخریب محیط زیست و جابه جایی مکرر خاک، عمل دیگری روی این زمین انجام ندادند و به جز ضرر و زیان این قرارداد عایدی دیگری برای کیش نداشته است.
در پی عدم اجرای پروژه گل شرق نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس درخطبه های نمازجمعه بااشاره به فروش زمین به متولیان خارجی طرح گل شرق در هفت سال پیش در کیش افزود: دو میلیون و 100 هزارمتر مربع زمین در کیش به شرکت خارجی متولی طرح گل شرق با هدف سرمایه گذاری واگذارشده و تاکنون هیچ عملیاتی بر روی این زمین صورت نگرفته است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی خطاب به مسوولان استان هرمزگان بیان کرد: در صورتی که توانایی و جرات مبارزه با زمین خواران را ندارید از سمت های خود استعفا کنید.
امام جمعه بندرعباس در گفت وگو با خبرنگارایرنا معتقد بود: در قرارداد سرمایه گذاری گل شرق در جزیره کیش شاهد تضییع بیت المال هستیم.
وی با بیان آنکه از سه تا چهارسال گذشته که در جریان این قرارداد قرار گرفتم با سخنرانی در جزیره کیش به آن معترض شدم افزود: در این قرار داد میلیاردها تومان زمین بدون سرمایه گذاری به جیب افراد می رود و منطقه باید با آن مقابله کند.
نعیم آبادی از تمام مسوولان و سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با این مورد و موارد مشابه گل شرق باشدت وقاطعیت مقابله کنند و ما نیز یار و یاور آنان خواهیم بود.
قرارداد ساخت بزرگترین طرح تفریحی و گردشگری جزیره کیش با نام گل شرق پس از اینکه سرمایه گذارآن نتوانست پس از حدود هفت سال به تعهدات خود عمل کند توسط سازمان منطقه آزاد کیش متوقف شد.
با این حال در پی توقف این قرارداد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا که سرمایه گذار این پروژه علیرغم برخورداری از معافیتهای قابل توجه پس از هفت سال تنها زمین آن را تسطیح کرده است، افزود: سرمایه گذاران پروژه گل شرق کیش مشکلاتی داشته اند که باید با بررسی این مشکلات در این خصوص تصمیم گیری شود.
مدیرعامل سازمان منطقه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگارایرنا،افزود: با توجه به مساعدتها و اعمال برخی معافیتهای مورد توجه از آنجا که جذب سرمایه گذاری یک میلیارد و 900 میلیون یورویی این طرح به علت عدم اجرای تعهدات سرمایه گذار عملی نبود لذا به استناد ماده شش قرارداد فی مابین، قرارداد یادشده فسخ شد.
مهندس داود مددی بیان کرد: برای اجرای کامل پروژه گل شرق دو میلیون و 167 هزارمترمربع از بهترین زمین های جزیره کیش دراختیار سرمایه گذار آن قرار گرفته بود اما به دلیل تاخیر طولانی سرمایه گذار در اجرای مفاد این قرارداد با سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد فی مابین از دهم دی ماه سال جاری از درجه اعتبار ساقط شد.
وی با بیان آنکه سرمایه گذار در قرارداد مربوطه درصورت عدم اجرای پروژه گل شرق موظف به استرداد اراضی این طرح بود، تصریح کرد: به منظورحفظ مصالح منطقه و کشور، قرارداد مورخ 25 تیرماه سال 81 و الحاقیه های آن از دهم دی ماه کان لم یکن تلقی می شود.
مددی برلزوم سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش تاکید کرد و گفت: زمین های مجموعه تفریحی و گردشگری گل شرق پس از گذشت هفت سال، همچنان بدون استفاده رها شده بود و سرمایه گذار آن تمایلی برای اجرای این پروژه نداشت.
به گزارش ایرنا،در این طرح گردشگری ساخت چند هتل، اماکن ورزشی، تفریحی، رستوران، اسکله های تفریحی و زمین های بازی گلف پیش بینی شده بود و سرمایه گذار متعهد بود تا سال 2010 این طرح گردشگری و تفریحی را به پایان برساند.
1108/675 شماره 244 ساعت 14:25 تمام
۰ نفر