۶ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7502806
T T
۰ نفر
30 طرح عمرانی در شهرستان دره شهرایلام به بهره برداری می رسد .........................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/11/87 اقتصادی. توسعه .فجر30.
فرماندار دره شهر گفت: 30 طرح در بخش های مختلف عمرانی، کشاورزی، آموزشی و تولیدی بااعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره- برداری خواهد رسید.
"ریاض خیتال" روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرناافزود: از این تعداد طرح آماده بهره برداری شش طرح درحوزه آموزشی،پنج طرح دربخش کشاورزی و بقیه در زمینه های عمرانی، گردشگری و تولیدی است.
وی بااشاره به مهم ترین پروژه قابل افتتاح در دهه فجر در این شهرستان اضافه کرد: یکی ازشاخص ترین طرحها، پروژه مخازن سوخت با ظرفیت 100 میلیون لیتر بنزین، نفت گاز و نفت سفید بااعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال است.
وی افزود:آبرسانی مجتمع دهرود ماژین و فاز اول بند انحرافی اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر از جمله طرحهای بخش کشاورزی است که به بهره برداری می رسد.
فرماندار دره شهر درخصوص طرحهای عمرانی خاطرنشان کرد:ازاین تعدادطرحمی توان به بهسازی شبکه برق روستای "کلم"، آسفالت و بهسازی جاده ی دسترسی مزارع روستاهای شهرستان و بهسازی معابر روستای "دول گلاب" اشاره کرد.
وی بااشاره به طرحهای بخش آموزش که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: در مجموع شش طرح در این بخش در نظر گرفته شده است که توسعه دانشگاه پیام نور و سالن ورزشی دانش آموزان بدره از جمله آن هاست.
خیتال با بیان این که روستاهای دشت چمران، کلم، بهشت آباد، پشته ماژین، جابر و خوش قدم در دهه فجر امسال از راه اندازی گیرنده های شبکه دو سیما و شبکه ی استانی سیمای ایلام بهره مند می شوند، گفت: از دیگر طرحهای ما در دهه فجرایجاد مجتمع توریستی تفریحی درسراب دره شهر و افتتاح موزه باستان شناسی است.
وی در پایان اضافه کرد: در بخش تولید در داخل شهرک صنعتی، طرحهای تولیدی گاز اکسیژن، لوله پلی اتیلن و کارگاه تولید خیار شور و همبرگر را خواهیم داشت.
شهرستان 65 هزار نفری دره شهر واقع در 135 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام طی سه سال اخیر در زمینه های عمرانی، خدماتی و صنایع تولیدی رونق چشمگیری یافته است.
7177/633/546 شماره 411 ساعت 19:24 تمام
۰ نفر