۶ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7502551
T T
۰ نفر
از 22 هکتار اراضی منابع طبیعی استان سمنان رفع تصرف شد ......................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/11/87 داخلی.اقتصادی.منابع طبیعی.
سمنان ـ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت:از 22 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان سمنان در سالجاری رفع تصرف شد.
سرهنگ "علی یاری" روز یکشنبه در گزارشی به ایرنا افزود: این اراضی که ملی شده و دارای 18 میلیارد ریال ارزش است طی 13 مورد جداگانه رفع تصرف شده است.
وی منابع طبیعی را از سرمایه های ملی و جزو اموال عمومی بیان کرد و گفت: از این اراضی با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت و با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت منابع طبیعی گفت: میزان تصرف و تخریب اراضی ملی با افزایش آگاهی مردم کاهش یافته و بستر مناسبی برای احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از این منابع فراهم شده است.
وی در عین حال به افراد سودجو هشدار داد که با هماهنگی ایجاد شده در کمیته حفاظت اداره کل منابع طبیعی با اینگونه افراد مطابق قانون برخورد می شود.
از وسعت 9 میلیون و 600 هزار هکتاری وسعت استان سمنان، سه میلیون و 700 هزار هکتار آن مرتع،پنج میلیون و 200 هزار هکتار بیابان و بقیه عرصه های جنگلی را شامل می شود. ک/1 599/608/508 شماره 156 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر