۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7501233
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه گلستان: دراقتصادپویا،تولید بانگاه به بازارهای جهانی است .....................................................................
گرگان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/11/87 داخلی .اجتماعی.همایش. سرمایه گذاری.
گرگان - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: اقتصادی پویا ، روبه رشد و فعال است که چرخش آن برمبنای تولید و با نگاه به بازارهای جهانی باشد.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در همایش حمایت از سرمایه گذاری در استان افزود: این اقتصادی که امروزه اقتصاددانان و مسوولان بر آن اجماع دارند واقتصادی که تولید و نگاهش تنها به بازارهای داخلی نباشد علاوه بر پویایی بالنده بودن، می تواند رفع کننده مشکلات مختلف همچون بیکاری و تورم باشد.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: در اقتصاد پویا، سرمایه نمی تواند آرام بگیرد و متحرک است و اگر این نباشد به سمت کارهای مقطعی می رود که سود بیاورد و به این دلیل گاهی در معاملات زمین، ساخت وساز، خرید و فروش خودرو روی می آورد.
به گفته وی این نوع سرمایه گذاری باعث مشکلاتی است و باعث یک شبه پولدار شدن برخی می گردد و از سوی دیگر اقتصادی چرخ تولید آن فقط با نگاه به بازارهای داخلی می چرخد نمی تواند پویا و بالنده باشد.
امام جمعه گرگان گفت: در بخش کشاورزی نیز باید بعداز تامین مایحتاج داخلی باید به خارج نظر داشت و نیز در بخش معدن باید توجه کرد که صادرات مواد خام به نفع کشور نیست و باید به فراورده تبدیل و دارای ارزش افزوده شود.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: براساس سند چشم انداز کشور ما می خواهیم به کشور اول منطقه تبدیل شوم که این مساله الزاماتی دارد و در این خصوص کارهایی انجام گیرد و امنیت سرمایه گذاری وجود داشته باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان افزود: در جامعه اقتصاد مبتنی بر تولید با نگاه به بازارهای جهانی باید عمومی شود، هم اکنون نگاه وزرا، استانداران و دولت بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری بااین نگاه بلند است.
وی اضافه کرد: باید این ظرفیت باشد تا این نگاه به مرحله عمل درآید و دست اندرکاران چرخ اقتصاد را به آن جهت حرکت دهند.
وی ادامه داد همچنین باید سرمایه گذاری بعنوان ارزش اجتماعی در فرهنگ عمومی جامعه باشد و یک ارزش دینی و اسلامی تلقی گردد.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امروزه سرمایه گذاری عمل صالحه است عمل صالح که نظام را تقویت می کند و سرمایه گذاری باید با این نگاه باشد وی افزود: همچنین باید از سرمایه گذاری حمایت شود، موانع رفع گردد و ثبات قوانین و فضای سرمایه گذاری باشد.
به گفته وی قوانین دست وپاگیر و تغییرهرروز قوانین امنیت در سرمایه گذاری را از بین می برد و نیز در این زمینه حمایتهای مالی و سیاستهای پولی مهم است.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه بانکها پول بسیاری در اختیار دارند که مال مردم است اظهارداشت: در بحث سیاستهای مالی و پولی باید انضباظ داشته باشد.
وی اضافه کرد: همچنین در مسیر سرمایه گذاری بازاریابی مستمر، علمی و اطلاعاتی بسیار مهم است اینکه تولیدکننده بداند چه تولید کند و در چه بازارهایی عرضه کند باید مشخص باشد و در این خصوص باید بانک اطلاعاتی داشته باشند.
وی در خصوص قانون کار نیز اظهارداشت: به نظر من قانون کار شکلی پیدا کرده که مشکل درست کرده است و این قانون باید روابط کارگر و کارفرما را درست تنظیم کند و درقالب آن کارگر تشویق به کار وتولید شود و کارفرما نیز رسیدگی به کارگر انجام داده و نیز کارگرانی که بیشتر کار کنند تشویق شوند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه مالیات نیز باید عادلانه باشد، افزود: دولت و شبیه دولت نیز از دخالت در مسایل اقتصادی خود را کنار بکشد تا امنیت سرمایه گذاری تامین شود و درغیر اینصورت کسی قدرت رقابت ندارد و این مساله اساسی است.
وی همچنین خواستار توجه به مسایل قضایی، قانون چک، طولانی شدن محاکم قضایی در این خصوص شدو افزود: مشکلات باید گفته شود تارفع گردد.
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر نیز اظهارداشت: انقلاب اسلامی پدیده خارق العاده ای است چرا که همه قدرتها آن روز تلاش می کردند که نظام شاهنشاهی را سرپا نگه دارند و ملت ایران بادست خالی درمقابل آنان ایستاد و به نتیجه رسید.
ایت الله نورمفیدی با بیان اینکه در این سی سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده افزود: دراین خصوص زمینه های توسعه در استان ما فراهم شده که توسعه فرودگاهی، مراکز دانشگاهی، شهرکهای صنعتی براساس آمارهای مطرح شده از سوی مسوولان از آن جمله است.
وی اضافه کرد: اما همه این پیشرفتها در مقابل برکات اساسی انقلاب همانند قطره در مقابل دریا است چرا که ما با پیروزی انقلاب استقلال و عزت بدست بدست آوردیم که پایه واساس خیلی از چیزها است.
به گزارش ایرنا همایش حمایت از سرمایه گذاری با حضور معاون اول قوه قضاییه، وزیر تعاون، آیت الله میبدی، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرمانداران شهرستانهای استان، ائمه جمعه سراسر استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونان استاندار، مدیران کل دستگاههای اجرایی، سرمایه گذاران و صنعتگران گلستان برگزار شد.ک 3 506/601/579 شماره 424 ساعت 17:16 تمام
۰ نفر