۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7501064
T T
۰ نفر
30طرح آب و فاضلاب در دهه فجر امسال در زنجان افتتاح و کلنگ زنی میشود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/02 اقتصاد.فجر 30.آب و فاضلاب زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از افتتاح 9 طرح و کلنگ زنی 21طرح آب و فاضلاب در دهه ی فجر امسال درزنجان خبرداد.
هاشم حسینی راد روزچهارشنبه درجمع خبرنگاران اعتبار هزینه شده برای طرحهای آب و فاضلاب قابل افتتاح در دهه ی فجر امسال را31میلیارد و 255 میلیون ریال و اعتبار پیش بینی شده برای طرحهای آماده کلنگ زنی دراین ایام را 58میلیارد و 454میلیون ریال ذکرکرد.
وی، ایستگاه پمپاژ مخزن دوهزار مترمکعبی امیرکبیر و خط انتقال آبرسانی به مناطق شمالی زنجان، تامین آب شرب شهر ابهر، فاز دوم شبکه و تامین آب شرب ازآب شیرین کن شهر ماهنشان، مخزن ذخیره آب شرب به ظرفیت یکهزار مترمکعب شهردندی، تامین آب شرب وخط انتقال شهر حلب و شهر زرین آباد و تامین آب شرب شهر خرمدره را طرحهای آماده افتتاح در این ایام برشمرد.
حسینی راد، ایجاد تاسیسات فاضلاب زرین آباد، نصب و راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن شهر گرماب، فنس کشی و تاسیسات حفاظتی مخازن و منابع تامین آب شهر قیدار، تامین آب شرب شهر ابهر و خرمدره و خطوط انتقال مربوطه ، بهسازی وبازسازی شبکه های فرسوده و مدیریت مصرف شهرهای تابعه استان را ازجمله طرحهای آماده ی گلنگ زنی در دهه ی فجر امسال اعلام کرد.
وی یادآورشد : امسال 17میلیارد و 725میلیون ریال اعتبار ازمحل اعتبارات ملی با ویژگی استانی، خشکسالی و اعتبارات ملی با ویژگی استانی و خشکسالی، برای اجرای این طرحها پیش بینی شده است.
حسینی راد، با مقایسه ی طرحهای اجرا شده درشرکت آب و فاضلاب استان زنجان درقبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شش شهر این استان با 148هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات تامین آب شرب بهداشتی این شرکت بودند که این تعداد هم اکنون به 16شهر با 583هزار نفر جمعیت رسیده است.
وی، شمار انشعابات آب در استان زنجان را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 18 هزار فقره ذکرکرد و اظهارداشت : این رقم در زمان حاضر به بیش از 140هزار مشترک افزایش یافته است.
حسینی راد، با بیان اینکه 185کیلومتر شبکه ی توزیع آب شرب این استان در سال 57 درزمان حاضر به یک هزارو 394کلیومتر رسیده است، افزود: در این مدت حجم مخازن آب شرب شهری استان نیز از 11هزار مترمکعب با 5/11درصد افزایش به 126هزار مترمکعب رسیده است.
596/595/587 شماره 256 ساعت 13:51 تمام
۰ نفر