۲۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7499737
T T
۰ نفر
دیدگاه اعضای شورای شهر خرم آباد درباره استعفای شهردار این شهر ............................................................
خرم آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/87 داخلی.اجتماعی.شورا.
به دنبال استعفای شهردار خرم آباد در روز 19 دیماه جاری، اعضای شورای اسلامی شهر خم آباد نشستی با خبرنگاران مراتب اعتراض خود را نسبت به این استعفا اعلام کردند.
نایب رییس شورای خرم آباد گفت: تمامی اعضای شورای شهر به علت تخصصی که "محمد خدامی" داشت، وی را به عنوان شهردار خرم آباد انتخاب کردند، اما اکنون وی شورا را زیرسوال برده است.
"بیژن حسین پور" افزود: شهردار ازتیرماه گذشته تاکنون چندبار استعفای خود را به شورای شهر خرم آباد اعلام کرده است.
وی اظهار داشت: شهردار باید برای پاسخگویی به سووالات اعضای شورای شهر در جلسه این شورا حضور داشته باشد تا درباره استعفا یا ابقای وی تصمیم گیری شود.
وی اضافه کرد: تا زمانی که استعفای شهردار مورد تایید شورای شهر قرار نگیرد، باید در سمت خودش باقی بماند.
وی اظهار داشت: فرار از مسوولیت و رها کردن شهرداری در پایان سال و عدم پاسخگویی به سووالات شورا و اجرایی نشدن مصوبات از جمله سووالات شورا از شهردار می باشد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه خدامی یکی از 9 نفر عضو شورای شهر بود، افزود: محمد خدامی به درخواست خودش برای منصوب شدن در شهرداری به اعضای شورا معرفی شد.
"شیرمراد صفربیرانوند" اظهار داشت: اعضای شورا نیز در ابتدا با پنج رای موافق و سپس برای حمایت جدی از وی، با 9 رای به عنوان شهردار خرم آباد معرفی شد و از عضویت در شورای شهر انصراف داد.
"بهروز احمدی" دیگر عضو شورای شهر خرم آباد گفت: شهردار توانایی رفع مشکلات شهر را نداشته به همین دلیل استعفا داده است.
وی مدعی شد: شهرداری که 80 درصد فعالیتش در کنار مسوولان سیاسی باشد، شاید فشار از سوی آنها باشد که استعفای خود را تقدیم شورای شهر خرم آباد کرده است.
دیگر عضو شورای شهر خرم آباد گفت: اعتماد به شهردار باعث شد که اعضای شورای شهر، طرحهای بزرگ نظیر خرید یک کارخانه در آلمان، شرکت های یخچالسازی و سیمان خرم آباد را برای وی تایید کنند.
"احمدعلی دلفان" افزود: شهردار زمانی شهرداری را رها کرده که هرکسی به فکر روزهای پایانی سال می باشد.
"مراد کرمی" دیگر عضو شورای شهر خرم آباد گفت: اگر کسی نمی تواند وظیفه ای را به خوبی انجام دهد، نباید اموری را بپذیرد و سپس آن را رها کند.
وی اظهار داشت: شهردار در برابر مشکلات توانایی نداشت و عدم حضور وی در محل کار و حضور در جلسات مکرر بیرون ازشهرداری باعث بروز مشکلاتی برای شهرداری شد.
وی اضافه کرد: سووالات بسیاری از شهردار داشتیم که در صورت حضور در این جلسه امکان استیضاح وی وجود داشت.
دیگر عضو شورای خرم آباد گفت: اعضای شورای شهر حق دارند که علت استعفای شهردار را از وی سوال کنند.
"علی زنجی بیرانوند" حاضر نشدن شهردار در جلسه اعضای شورای شهر خرم آباد را بی احترامی به اعضای شورا دانست و گفت: معتقدیم که شهردار نمی تواند دیگر در این سمت فعالیت کند به همین دلیل استعفا داده است.
رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز گفت: من یکی از مخالفان استعفای شهردار هستم و چندین بار به وی برای ادامه فعالیت خود در شهرداری التماس کرده ام.
"محمدجعفر همت پور" افزود: استعفای شهردار قانونی است و می تواند پس از رای اعضای شورای شهر، از این سمت کنار برود.
وی یادآور شد: به طور قطع شهردار مشکلاتی دارد که دیگر حاضر به ادامه فعالیت در شهرداری نیست.
در ادامه این نشست که به درگیری لفظی میان رییس و اعضای شورای شهر خرم آباد انجامید، سه نفر از اعضای شورای شهر در اعتراض به حاضر نشدن شهردار در میان اعضای شورا، جلسه را ترک کردند.
قرار است روز دوشنبه برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار، این جلسه دوباره برگزار شود.
"محمد خدامی" از سال 86 به عنوان شهردار خرم آباد انتخاب شد.ک/4 7268/551/640 شماره 215 ساعت 13:52 تمام
۰ نفر