۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7498126
T T
۰ نفر

اخبار کوتاه استان قزوین

۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7498126
اخبار کوتاه استان قزوین ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 اجتماعی.قزوین.اخبار کوتاه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ازافتتاح شش طرح عمرانی شرکت آب منطقه ای همزمان با ایام الله دهه فجر در قزوین خبرداد.
به گزاش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین ، مهندس کیومرث دانشجو گفت :این طرحها شامل احداث کانال آبرسانی روستاهای تنوره و خیارج ، تغذیه مصنوعی دلیچان ، ایستگاه پمپاژ شیرز، تکمیل ایستگاه پمپاژ امامزاده محمد و کوشکدر و تکمیل کانال انتقال آب روستای سفیددر است وی افزود: برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر 26میلیاردو 966 میلیون ریال هزینه شده است .
این مسوول ، تغذیه مصنوعی و ساماندهی رودخانه دلیچای ، کاهش تلفات آب و جلوگیری از ورود رسوبات به داخل کانالهای آبرسانی و استفاده بهینه از منابع آبی را از جمله مزایای افتتاح این طرحها برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ادامه همچنین افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی و تامین آب کشاورزی مورد نیاز 200هکتار ازاراضی را از دیگر مزایای افتتاح این طرحها عنوان کرد .
وی خاطرنشان کرد : همچنبن با بهره برداری از این طرحها بیش از 400 خانوار ساکن درروستاهای یادشده نیز از خدمات زیربنایی و عمرانی بهره مند می شوند.
وی بااشاره به این مطلب که با اجرای این طرحها درامد اقتصادی کشاورزان منطقه افزایش خواهد یافت ، افزود: با اجرای این طرحها زمینه استغال 150 نفر از اهالی منطقه فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: با بهره برداری از طرحهای یادشده در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن ارائه خدمات رفاهی به مردم مناطق دوردست گامی در جهت رضایتمندی مردم برداشته شود.
***** مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت : به منظور ارتقاء سطح دانش و فرهنگ دانش آموزان ، تجهیزات کمک آموزشی به دانش آموزان مدارس حاشیه راههای این استان اهدا شد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان قزوین ، سید مهدی دهاقین افزود : این تجهیزات در راستای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه ها محورهای مواصلاتی استان به این مدارس اهدا شده است .
وی ارزش کل تجهیزات کمک آموزشی اهدایی به این مدارس را 120 میلیون ریال برآورد کرد و گفت : این تجهیزات شامل کتابچه ایمنی عبور و مرور ، جعبه و بازی ترافیکی ، برچسب های ترافیکی ، پوسترهای حاوی پیام های ایمنی و لباس های دید در شب است که در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است .
دهاقین گفت : طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان درسال تحصیلی 88 -87 آغاز و امسال در این طرح حدود پنج هزار و پانصد دانش آموز در شصت مدرسه تحت پوشش قرار گرفته اند.
مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان قزوین اضافه کرد: دراین طرح همچنین تبلیغات آموزشی محیطی وبرقراری دوره های آموزشی توسط پلیس به دانش آموزان آموزش داده می شود.ک /1 7393/ 3404/1547 شماره 402 ساعت 17:35 تمام
۰ نفر