۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495767
T T
۰ نفر
یک مسوول: هدایت انسان به سمت کمال مهمترین پیام نهضت عاشورا است ................................................................
کرمان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/10/87 داخلی.فرهنگی.عاشورا.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان هدایت انسان به سمت تعالی و رشد و کمال را مهمترین پیام نهضت عاشورا دانست.
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اصلاح چالش، عیب و آفت های جامعه بشری را از دیگر پیام های نهضت عاشورا برشمرد.
وی نهضت کربلا و آرمان های قیام امام حسین (ع) را دارای جاذبه، پویایی، جاودانگی و ماندگاری دانست و افزود: این نهضت برای همه زمان ها از طراوت لازم برخوردار است.
وی اضافه کرد: آزادگی و آزادمردی از بین همه درس ها و پیام های کربلا برای جامعه بشری امروز بیشتر مورد تاکید است.
حجت الاسلام علیزاده ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن را مهمترین درس مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: این درس ها امروز بیش از هر زمان دیگر می تواند الهام بخش و راه گشای مشکلات جوامع بشری باشد.
وی افزود: جریان ایجاد شده امام حسین (ع) از حادثه کربلا قابلیت و ظرفیت فراگیر شدن در همه گستره گیتی و حیات بشری را دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نهضت عاشورا را پیش نیاز قیام و نهضت جهانی امام زمان (عج ) و استقرار حاکمیت عدل الهی در جهان توصیف کرد.
وی به تلاش دشمنان اسلام و بشریت در راستای مقابله با درس های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره دست به اقدامات، تحریف ها و هجمه های فکری و فرهنگی در این زمینه زده اند.
وی اضافه کرد: دشمنان برای کمرنگ کردن و بی تاثیر جلوه دادن عزاداری های امام حسین (ع) برنامه های انحرافی را طراحی کرده اند.
حجت الاسلام علیزاده همچنین نقش وعاظ، اهل منبر و سخنرانان را در جلوگیری از این تحریف ها موثر ارزیابی کرد. ک/3 7438/657/659 شماره 076 ساعت 12:16 تمام
۰ نفر