۱۸ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495685
T T
۰ نفر
مردم قشم در شام غریبان امام حسین (ع) به سوگ نشستند ...................................................
قشم، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/10/87 اجتماعی.محرم 87.
دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت (ع)، در جزیره قشم، همگام با مردم دیگر نقاط ایران اسلامی در شام غریبان امام حسین (ع)، به سوگ نشستند.
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، عزاداران قشمی در مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش بعد از برگزاری نماز مغرب وعشا، به صورت دسته های مختلف با سردادن ندای یا حسین (ع)، یا عباس (ع) و یا زینب (ع)، شام غریبان حماسه سازان کربلا را گرامی داشتند.
عزاداران حسینی قشم، از پیر و جوان، زن و مرد، در فراق یار و در شام غریبان آن امام همام، همصدا با نوحه خوانان و مرثیه سرایان، گریه کنان بر سر و سینه زدند.
در طول مسیرهای مختلف عزاداری، خیمه هایی به عنوان نمادی از صحنه کربلا و واقعه جانسوز عاشورا بر پا شده بود که شمع های روشن در آن و حضور کودکان در خیمه ها، دل عزاداران را روانه خیمه های کربلای امام حسین (ع)، می کرد.
مردم خونگرم قشم با برپایی ایستگاه های صلواتی درطول مسیر عزاداران، با نذورات خود از آنان پذیرایی کردند.
نماز ظهر عاشورا نیز با حضور انبوه عزاداران قشمی در مصلای امام علی (ع) و چند مسجد دیگر شهر قشم و در بیشتر روستاها و جزایر هنگام و هرمز برگزار شد.
امام جمعه شهرستان قشم بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلای امام علی (ع) طی سخنان، گفت: مردم قشم، عشق به امام حسین (ع) و یاران با وفای آن امام را با حضور سبز خود، تفسیر کردند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رمضانی پور، افزود: ندای خروشان یا حسین (ع)، یا عباس (ع) و شیون مردم خداجوی این منطقه، جزیره قشم در آبهای نیلگون خلیج فارس را به سایر نقاط ایران اسلامی گره زد و صحنه هایی به یاد ماندنی از عزاداری مردم را در جنوبی ترین نقطه ایران، به یادگار گذاشت.
شهرستان قشم، متشکل از جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام با بیش از 106 هزار نفر جمعیت، در جنوب ایران واقع است. ک/2 1387/ 607 شماره 106 ساعت 18:38 تمام
۰ نفر