۱۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495509
T T
۰ نفر
نایب رییس مجلس: امام خمینی (ره ) آرمانهایش را از مکتب "عاشورا" آموخت ...................................................................
شهرری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/10/87 داخلی.سیاسی.عاشورا نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره ) همه شخصیت و آرمانهای بلند خویشتن را از مکتب حیات بخش "عاشورا" آموخته بود.
حجت الاسلام سید " محمد حسن ابوترابی" در شب تاسوعای حسینی در حرم امام خمینی (ره ) اظهار داشت: امام خمینی (ره ) در مسیر تهذیب و تربیت شخصیت خویشتن ، از مکتب عاشورا الهام گرفت و عالی ترین و بلندترین قله های کمال را فتح کرد.
وی افزود: به تعبیر زیبا و بلند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همانگونه که عاشورایی ها مرگ را به بازی گرفتند ، امام خمینی (ره ) نیز از دوران جوانی مرگ را به بازی گرفت و ایده اش نهراسیدن از مرگ و بلکه در آغوش گرفتن آن بود.
او گفت: سالها و زمان طولانی از عمر آن شخصیت الهی گذشت که بدن او در عالم ملک بود ولی روحی بلند الهی اش در ملکوت اعلی سیر می کرد.
ابوترابی گفت: امام در این حوزه از مکتب عاشورا الهام گرفته بود ، در حوزه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف بلند عاشورا است ، آن شخصیت فرزانه تجسم عینی و خارجی امر به معروف و نهی از منکر بود.
ابوترابی اضافه کرد: هرگز امام در برابر سرسخت ترین دشمنان در چهره اش ترس و نگرانی دیده نمی شد چراکه امام خدا ترس بود.
ابوترابی گفت: اگر پیشوایان و امامان معصوم و جانشینان صالح آنان زمام قدرت را به دست نداشته باشند ، جامعه به دست یزیدیان خواهد افتاد.
وی گفت: در یک جامعه دینی مردم مسوولند که در زمینه حاکمیت حق را در سایه حکومت بندگان صالح فراهم بیاورند.
ابوترابی افزود: اجتماع ، حضور و دفاع مردم زمینه حکومت علی بن ابی طالب را فراهم آورد و خاموشی ، هراس ، ترس و جدایی مردم از حق زمینه حکومت یزید را فراهم آورد.
وی گفت: همه کسانی که با سکوت خویش راه را برای استقرار حکومت یزید هموار کردند در خون ریزی حسین ابن علی (ع) و یاران باوفایش شریک هستند و باید در درگاه الهی پاسخ دهند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جان و حقیقت و روح ولایت فقیه این است که بایستی در جامعه دینی نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی و با محوریت صالحترین فرد در زمان غیبت برای رهبری جامعه شکل گیرد.
506/1540/1660 شماره 027 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر