۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7493048
T T
۰ نفر

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7493048
خبرهای کوتاه از استان اصفهان ................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/87 *** * اصفهان،رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: در زمان حاضر تعداد 821 نفر از دانشجویان خانواده های شاهد و ایثارگر در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان "احمدعلی فروغی" افزود: طبق آمار در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 82، 14 و 4 درصد در حال تحصیل می باشند.
"احمد اسماعیلی" رییس بنیاد شهیدو امورایثارگران استان اصفهان نیز آمار شهدای این استان را 23 هزار شهید عنوان کرد و گفت: این استان با داشتن 45 هزار جانباز و سه هزار و 500 آزاده توانسته در به ثمر نشاندن نهال انقلاب مشارکت داشته باشد.
*** * کاشان،گردهمایی ذاکران اهلبیت (ع) شهرستان اردستان ازتوابع استان اصفهان روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.امام جمعه اردستان در این گردهمایی با تاکیدبرانجام عزاداریهای سنتی استفاده از آلات موسیقی، غلو گفتن ، قمه زنی و استفاده از شعرهای بی محتوا را از جمله آسیبها و آفتهای عزاداری عنوان کرد.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "حسن خرمی" افزود: 50 هیات مذهبی با بیش از 150 نفر مداح در این شهرستان فعالیت می کنند.
*** * کاشان،رئیس اداره تعاون روستایی کاشان گفت: 17 تن انواع بذر اصلاح شده در سال جاری بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است. "عباس توکلیان" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سه هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی یارانه ای نیز در همین مدت بیـن کشاورزان این منطقه توزیع شده است.
وی، خریداری و توزیع 18 دستگاه تراکتور، چیلر و خرمن کوب، لودر و دیگر وسایل ماشین آلات کشاورزی رااز دیگر اقدامهای اداره تعاون روستایی شهرستان کاشان در سال جاری برشمرد.
توکلیان یادآور شد: 10 شرکت تعاونی روستایی و یک اتحادیه با سرمایه 105 میلیارد ریال و 746 میلیون ریال ذخیره قانونی در شهرستان فعالند.
وی شمار اعضای 10 شرکت تعاونی را 15 هزار و 930 نفر کشاورز ذکر کرد.
*** * اصفهان، سامانه تلفن پاسخگوی کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری اصفهان راه اندازی شد. سرپرست سازمان پارک هاو فضای سبز شهرداری اصفهان بابیان این مطلب گفت: این سازمان با راه اندازی این سیستم، پاسخگوی به صورت 24 ساعته در کلینیک گیاه پزشکی، پاسخگوی سوالات شهروندان در زمینه گلها و گیاهان است."داریوش فتحی" افزود: شماره تلفن 6260033 برای تماس شهروندان با این سامانه است و تماس گیرندگان حداکثر تا 48 ساعت پس ازتماس پاسخ کارشناسان ذیربط را دریافت خواهند کرد.
*** * اصفهان، مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان گفت: بازیافت کالاها و زباله های الکترونیکی شهر اصفهان از سال آینده آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، "تیمور باجول" با بیان این مطلب افزود: از سال آینده شهروندان اصفهانی می توانند لوازم صوتی وتصویری فرسوده خود از قبیل تلویزیون، رادیو، رایانه و موبایل را به ایستگاه های ثابت بازیافت تحویل و هدایای خاصی نیز دریافت کنند.
باجول هدف از بازیافت تجهیزات الکترونیکی را درآمدزایی برای کشور و افزایش تولیدات داخلی دانست و اضافه کرد: پیمانکاران سازمان بازیافت با دریافت لوازم الکترونیکی می توانند فلزات را استخراج کنند و به عنوان مثال از هر پنج تن موبایل 360 گرم طلا استخراج نمایند.
545/ 562/554/ 607 شماره 450 ساعت 18:59 تمام
۰ نفر