۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7491430
T T
۰ نفر
مدیرعامل منطقه آزاد قشم: 5/1 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کرده ایم .................................................................
قشم، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/10/87 داخلی.اقتصادی.جذب سرمایه.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: بیش از 5/1 (یک و نیم ) میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این منطقه جذب کرده ایم.
مهندس محمد اصغری روزشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این میزان سرمایه گذاری طی سال های 85 تا کنون در بخش های صنعتی، تجاری و خدماتی و گردشگری در منطقه آزاد قشم جذب و بکار گرفته شده است.
وی، گفت: بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری نیز در چندین پروژه بزرگ در حوزه نفت، گاز و انرژی در این منطقه جذب شده که نشان از روند روبه رشد سرمایه گذاری در این منطقه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به توسعه زیر ساخت ها با هدف جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در قشم، بیان داشت: طرحهای متعدد واحد- های صنعتی، احداث نیروگاه گازی 500 مگاواتی، احداث 6 مجتمع تجاری، اداری و تفریحی و نیز توسعه بنادر و اسکله های تجاری و مسافری از جمله پروژه های در حال اجرا در این منطقه است.
بگفته وی، در حوزه نفت، گاز و انرژی، طرح جامع تبدیل قشم بعنوان قطب نفت، گاز و انرژی کشور، تصویب و وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی چندین پروژه بزرگ در این زمینه را در دست اجرا دارند.
اصغری گفت:با اجرای این طرحها در منطقه آزاد قشم، شاهد رشد و توسعه سریع و همه جانبه این منطقه و رقابت جدی با مناطق آزاد در کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: طرح احداث پل خلیج فارس پس از تصویب هیات دولت با سرمایه گذاری 650 میلیون یورویی بزودی در قشم، اجرا می شود.
اصغری افزود: طرح احداث پل مهم و استراتژیک خلیج فارس در کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست دولت بتصویب رسیده و بزودی نیز در جلسه هیات دولت مطرح و تصویب خواهد شد.
وی گفت: این طرح از نظر توجیهات فنی و اقتصادی مورد تایید دولت و وزارت راه و ترابری قرار گرفته و سازمان منطقه آزاد قشم نیز بعنوان مجری این طرح، تعیین شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاران اتریشی، ژاپنی و چینی در زمینه احداث پل خلج فارس، گفت: پس از بررسی های فراوان، نهایتا مذاکرات گسترده ای با سرمایه گذاران اتریشی در زمینه احداث این پل انجام دادیم و در صورت تصویب هیات دولت، مراحل انعقاد قرارداد آن به سرعت آغاز می شود.
بگفته وی، طرح پل خلیج فارس در قالب طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس شامل احداث پل 2200 متری خلیج فارس، احداث خط ریلی مابین اسکله شهید رجایی بندر عباس و اسکله کاوه در قشم و گذر آن از روی پل، احداث اتوبان خلیج فارس مابین اسکله کاوه تا اسکله لافت (محل احداث پل خلیج فارس ) و توسعه و تجهیز اسکله عظیم کاوه، می باشد.
اصغری در خصوص زمان اجرای این طرح، بیان داشت: اجرای پل خلیج فارس با ارتفاع 14 متر از سطح دریا، چهار سال زمان می برد و امیدواریم که ظرف ماه آینده طرح احداث این پل استراتژیک در جلسه هیات دولت مطرح و تصویب شود.
وی بیان کرد: طرح ملی ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران در حوزه خلیج فارس در منطقه آزاد قشم با مشارکت وزارت بازرگانی و بیش از 15 وزارتخانه و نهادهای دولتی در حال اجراست که طرح احداث پل خلیج فارس و تبدیل شدن کل جزیره قشم بعنوان منطقه آزاد از الزامات اجرای موفق این طرح، تصویب شده است.
7297/1378/675 شماره 378 ساعت 16:25 تمام
۰ نفر