۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7490725
T T
۰ نفر
مراکزدرمانی بایستی از استاندارد بودن باند وگازهای استریل مطمئن باشند .....................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/10/87 داخلی.اجتماعی .بهداشت و درمان مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: بیمارستانها و مراکز درمانی هنگام تهیه باند و گاز استریل بایستی از استاندارد بودن این محصولات اطمینان حاصل کنند.
"سیدغلامحسین حسینی" روز پنجشنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی تولیدکنندگان غیرمجاز و"زیر پله ای" اخیرا اقدام به تولید باند وگاز استریل غیرمجاز باجعل علامت استاندارد کرده اند که این امر ضرورت دقت مراکز درمانی در استفاده از این محصولات را دوچندان کرده است.
وی اضافه کرد: این محصول که باخون افراد ارتباط مستقیم دارد و بیش از 90 درصدمصرف کنندگان عمده آن را بیمارستانها و مراکز درمانی تشکیل می دهد که گاهی گاز و باند غیراستریل را بصورت کیلویی خریداری و بعد از عملیات استریل توسط خودشان، مورد مصرف قرار می دهند.
وی از ارسال پرونده دوباند متخلف در زمینه عرضه گاز وباند غیراستاندارد به مراجع قضایی خبرداد و گفت: باورود این واحدهای غیرمجاز به عرصه جدیدی از تخلفات، کمیته باند و گاز فعال شد.
حسینی افزود: این کمیته متشکل از حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ،تعزیرات حکومتی، سازمان بازرگانی و انجمن تولیدکنندگان باند وگاز است که بدنبال آن جلسه ای در اداره کل استاندارد تشکیل ومصوبات مناسبی جهت برخورد قاطع بامتخلفان در این زمینه اتخاذ شد. ک/3 7141/558/546 شماره 183 ساعت 12:51 تمام
۰ نفر