۴ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7490518
T T
۰ نفر
ناطق نوری: عالمان دینی و روحانیت شیعه پیشتازان مبارزه حق علیه باطل هستند ......................................................................
فومن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/10/87 داخلی.سیاسی.عالمان دینی.
حجت الاسلام والمسلیمن "علی اکبر ناطق نوری" مشاور و بازرس ویژه مقام معظم رهبری گفت: عالمان دینی و روحانیت شیعه پیروان راستین ائمه اطهار (ع) و پیشتازان مبارزه حق علیه باطل هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی در مراسم دومین یادواره یازده شهید طلبه و روحانی شهرستان فومن، با پاسداشت ارزشهاو رشادتهای شهیدان، افزود: انقلاب اسلامی به رهبری یک روحانی مجاهد و مبارز آغاز شد وبا همراهی دیگر روحانیون و مردم ولایت مدار به ثمر نشست.
وی اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ به عنوان یک جریان احیاء گر ارزشهای اسلامی است و این درس را از مکتب امامان معصوم (ع) آموخته است.
وی اضافه کرد: روحانیت به عنوان وارثان انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) رسالتهایی همچون، مبارزه با ظلم و ظالم، پیگیری عدالت خواهی و احقاق حقوق مظلومین را بر دوش دارند.
وی با بیان اینکه شهدا در راه خدا و برای رضای حق جانفشانی کردند، گفت: شهدای روحانی نمونه بارز از حضور قاطع در صحنه های پیکار حق علیه باطل بوده اند.
امام جمعه فومن نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و طلبه ، گفت: شهدای طلبه و روحانی کسانی بودند که درس و کتاب و مدرسه را رها کردند و برای پاسداری از اسلام و قرآن به نبرد حق علیه باطل رفتند.
حجت الاسلام و المسلیمن "رضا مظفری" افزود: روحانیت در تاریخ در دو سنگر دانش دینی و میدان نبرد و آوردگاه جهاد حاضر شده است.
وی اضافه کرد: حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بهترین افتخار تشیع در این زمینه بوده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مصلی نماز جمعه فومن برگزار شد، استاندار گیلان، جمعی از روحانیون و مسوولین این استان، خانواده معزز شهیدان و اقشار مختلف مردم منطقه حضور داشتند و با اجرای مداحی یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بویژه شهدای روحانی فومن را گرامی داشتند.
شهرستان 97 هزار نفری فومن در غرب مرکز استان گیلان،400 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.ک2/ 506/ 7294/1552 شماره 451 ساعت 18:24 تمام
۰ نفر