۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489825
T T
۰ نفر
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بیمه کارگران ساختمانی سال آینده اجرا می شود ...................................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/10/87 داخلی.اجتماعی.بهداشت و درمان.
همدان - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اجرای بیمه کارگران ساختمانی در کشور از سال آینده خبر داد.
دکتر "اکبر رنجبرزاده"، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک یک میلیون و 500 هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که بیمه نیستند.
وی اقدام نمایندگان مجلس در تصویب این قانون در یک هفته گذشته را ارزنده خواند و گفت: این تعداد کارگر ساختمانی که تا امروز بی پناه بوده و نسبت به آینده خود نگران بودند با تصویب این قانون نقطه امیدی برای خود یافته اند.
وی افزود: طبق این قانون کارگران با پرداخت ماهانه 20 تا 30 هزار ریال بیمه شده ، بخشی از سهم بیمه را کارفرما در موقع اتمام کار ساخت و دریافت پروانه ساختمان و درصدی را نیز دولت پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: لازمه بیمه شدن کارگران ساختمانی آموزش اینها در مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.
وی اظهار داشت: دولت سه درصد حق بیمه اینها را به تامین اجتماعی پرداخت می کند. وی از ارائه این مصوبه به شورای نگهبان خبر داد و گفت: تا حداکثر دو ماه آینده بیمه کارگران ساختمانی به تصویب کامل رسیده و از سال آینده اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: طبق این قانون کارگران خارجی و نیروهای کاری که هویت داخلی ندارند در کارهای ساختمانی به کار گرفته نمی شوند.
وی ادامه داد: در صورتی که کارفرمایانی اقدام به به کارگیری این نیروها در کارهای ساختمانی کنند خود مسبب هر گونه خطر احتمالی برای کارگران بوده و ملزم به پرداخت جرایم هستند.ک/3 506/645/564 شماره 231 ساعت 13:32 تمام
۰ نفر