۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489590
T T
۰ نفر
بسیاری از آسیبهای اجتماعی، بخاطر ناآگاهی فرزندان است ......................................................
گرگان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/10/87 داخلی .اجتماعی.انتظامی.
گرگان -جانشین فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: در حال حاضر بسیاری از آسیبهای اجتماعی به دلیل جهل فرزندان است و با نگهداشتن آنها در ناآگاهی، مشکلی حل نمی شود.
"مهدی معصوم بیگی" عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خانواده در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گرگان افزود: امروز در وضعیتی نیستیم که بخواهیم در محیط بسته، فرزند را تربیت کنیم بلکه با وجود ابزارها و امکاناتی از قبیل رایانه و ماهواره که در آن واحد می شود با دنیا ارتباط برقرارکرد، باید تربیت فرزندان، تربیت فعال و آگاهانه باشد و با بچه ها دوست باشیم.
وی با اشاره به این که پایه و اساس تربیت در خانواده شکل می گیرد، اظهارداشت: با وجود این که مرزهای جغرافیایی برداشته و ارتباطات گسترده شده، اما هنوز هم نقش خانواده در تربیت فرزندان بسیار مهم و اساسی است، هر چند که در حال حاضر کارکرد خانواده تضعیف شده و نباید بگذاریم که بدتر از این شود.
معصوم بیگی در ادامه، خانواده ها را منشا اصلی برقراری امنیت پایدار در جامعه عنوان کرد و گفت: دوران نوجوانی و بلوغ، حساس ترین دوران سنی فرزندان است که در این زمان باید برای او وقت بگذاریم.
وی، به خانواده ها سفارش کرد که دوستی های فرزندان را کنترل کنند، زیرا که منشا بسیاری از بدبختیهای نوجوانان، دوستی های بی مورد می باشد ولازم است که خانواده ها برای تفریح و تربیت فرزندان وقت بگذارند وهنجارها را برای آنها تعریف و آنها را هدایت و حمایت کنند.
وی، آسیبهای اجتماعی فراروی نوجوانان را فراوان دانست و گفت: هم اکنون فراگیرترین آن بحث مواد مخدر است که میلیونها جوان را در دنیا به دام خود انداخته و یک شبیخون فرهنگی است.
به گفته معصوم بیکی، برخلاف تلاشهای گسترده انجام شده برای مبارزه با این آسیب مهم، ما دست یاری خود را به سوی خانواده ها بلند می کنیم و به آنها توصیه می کنیم که پلیس خانواده خود باشند زیرا که پلیس اجتماع به تنهایی نمی تواند با معضلات برخورد کند.
وی ادامه داد: برای مبارزه با این مساله، اولین راه پیشگیری است که هم اکنون مراکز مشاوره ای در سطح نیروی انتظامی، راه اندازی شده تا بتوانند راهنماییهای لازم را درباره موضوعات و مشکلات مختلف به خانواده ها و شهروندان انجام دهند.
وی افزود: از آنجایی که نیروی انتظامی نظارت فراگیردارد، به همین منظور نظارت همگانی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته و تلفن 197 معاونت اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی در اختیار تمام شهروندان برای ارایه راهکارها، پیشنهادات و بیان کاستیهای موجود در این بخش می باشد.
معصوم بیگی، تلفن 110 را نیز برای دریافت فوریتهای پلیسی اعلام کرد.
مدیر آموزش و پرورش گرگان نیز درسخنانی یکی از اضلاع مهم خانه و مدرسه را، حضور و مشارکت خانواده ها در نگهداری مدرسه عنوان کرد و گفت: بدون مشارکت خانواده ها ، نگهداری مدارس، مشکل خواهد بود.
"سید هادی حسینی"، میزان مشارکت خانواده ها را با مدارس، در حال رشد دانست و بر حس اعتمادسازی و حضور فعال انجمن اولیا و مربیان در مدارس تاکید کرد.
به گفته وی، تقویت اعتمادسازی در مدارس به اراده مسوولان بستگی دارد که هر چه این امر در خانواده ها بیشتر شود، حضور خانواده ها در مدرسه پر رنگ تر می شود.
حسینی با اشاره به این که نباید به انجمن اولیا و مربیان به عنوان ضلع مفقوده در تعلیم و تربیت فرزندان بنگریم، پیشنهاد کرد: در مدارسی که فضای کافی دارند اتاقی را به اعضای انجمن اولیا و مربیان اختصاص دهند تا آنها با استفاده از منابع فکری، عملی و مالی بتوانند در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت مدارس را کمک کنند.
وی ادامه داد: پایه و اصل کمال فرزندان ابتدا با تربیت در خانواده شروع می شود به طوری که با تربیت صحیح، فرزند برای تعالیم بعدی و آموزشهای ثانوی آماده می شود.
به گفته حسینی، بعد از اینکه فرزند به مدرسه آمد، باید از اولیا و مدرسه تعریف مجدد شود و نیز این مساله می طلبد که رفتار دوسویه ای بین خانه و مدرسه شکل گیرد تا تاثیر گذار باشد.
مدیرآموزش و پرورش گرگان اضافه کرد: نقش اولیا و معلمان و مسوولان مدرسه در تربیت فرزندان مانند زنگ نیکلی قدیم معلم است و معلم و پدر و مادر دائم نباید بر سر فرزند، امر و نهی کنند که کار تربیتی یکنواخت و مشابه می شود، بلکه خانواده و مدرسه باید در یک ارتباط معقول و زمان بندی خاص، همدیگر را پیدا کنند تا تربیت فرزندان به خوبی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در دنیای زندگی می کنیم که رسانه های مختلف جهانی و داخلی نقش بسیار پررنگی در اجتماع دارند و ما نباید بگذاریم که رسانه ها نقش فعال خانواده ها را در تربیت فرزندان، بگیرند و در برابر آنها منفعل نباشیم تا بتوانیم هنرمندانه اهداف تربیت را به پیش ببریم.
در پایان این مراسم که با برنامه های شاد همراه بود از برخی خانواده های دانش آموزان، مدیران موفق و تلاشگران مجله پیوند آموزش و پرورش با اهدای جوایزی قدردانی شد.ک 3 506/ 7464/601/ 579 شماره 018 ساعت 09:14 تمام
۰ نفر