۳۰ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7488572
T T
۰ نفر
معلمان ودانش آموزان برتر پژوهشگر و مخترع استان اردبیل تجلیل شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/30 فرهنگی.پژوهش.اردبیل اردبیل- به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، معلمان پژوهنده برترودانش آموزان ومعلمان برجسته مخترع، پژوهشگر و فناور استان اردبیل روز شنبه طی همایشی در محل خانه معلم اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین خواستارهدایت طرحهای پژوهشی به سمت بدنه این سازمان و جامعه معلمان شد و گفت: اگراین امر محقق شود، دانش آموزان نیز به شیوه علمی تربیت شده و متناسب با روحیات پژوهشی آموزش خواهند دید.
داور نظرعلیان، انجام تحقیقات و پژوهش را لازمه هر تصمیمی دانست و بیان کرد: با توجه به حساسیت کارهای فرهنگی و تربیتی درآموزش و پرورش، تحقیقات و پژوهشهای علمی باید جزو جدایی ناپذیر فعالیتهای موثر و مفید آموزشی تبدیل شود.
وی، کاربردی نشدن نتایج پژوهشها و تحقیقات را مهمترین و دیرینه ترین مشکل انجام طرحهای تحقیقاتی ذکر کرد و گفت: معلمان باید دانش آموزان خود را پرسشگر و پژوهشگر تربیت کنند.
وی اظهارداشت: پژوهش نقش اساسی درآفرینش علمی دارد به نحوی که تولید اندیشه و فکری نو نتیجه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی محسوب می شود.
عضو شورای تحقیقات استان نیز دراین همایش، خلاقیت را مبنای پژوهش دانست و برتوجه معلمان نسبت به تربیت دانش آموزان خلاق و نوآور به منظور تربیت جوانانی با روحیه خلاقانه تاکید کرد.
دکترعباس ابوالقاسمی گفت: اگر جرات ابراز ایده و خلاقیتهای نو در سامانه آموزشی کشور تقویت شود، راه برای خلاقیت و علمی تر شدن پژوهش باز خواهد شد وی، وظیفه معلمان و مدیران مدارس درعرصه پژوهشی را شناسایی دانش آموزان خلاق و نوآور و هدایت آنها به سمت تشکلها و نهادهای حامی طرحهای تحقیقاتی ذکر کرد و اظهارداشت: هر فرد نوآور و ایده خلاقانه به علت اقدام به تغییر در وضعیت موجود، نخست طرد می شود ولی جدیت و اصرار بریافته های تحقیقاتی خلاقانه می تواند آن را به نتیجه مطلوب برساند.
دراین آیین چند تن ازمحققان و پژوهشگران معلم و دانش آموز سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل به تشریح نتایج طرحهای تحقیقاتی خود پرداختند.
دراین همایش که با حضور اعضای شورای پژوهش استان و جمعی از پژوهشگران فرهنگی استان اردبیل برگزارشد ، از 36 نفر پژوهشگر و محقق برجسته سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.
618/535/587 شماره 228 ساعت 14:04 تمام
۰ نفر