۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7487792
T T
۰ نفر
استان زنجان در عید سعید غدیرخم غرق در نور و شادمانی شد .......................................................
زنجان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی داخلی.فرهنگی.مذهبی.عید غدیر.
شهرها و روستاهای استان زنجان در فرخنده روز عیدسعید غدیرخم ، عید ولایت و امامت غرق در نور و شادمانی شد.
درآیین باشکوهی که طی سه شنبه شب و روز چهارشنبه درمساجد ، تکایا و منازل سادات این استان برگزارشد، سخنرانان در باب فضایل اخلاقی و زندگانی پربرکت امامان معصوم به ویژه مولای متقیان امام علی (ع) و نقش ولایت در هدایت جوامع اسلامی و بشریت به وعظ و سخنرانی پرداختند.
مداحان و شاعران اهل بیت (ع) نیز با مداحی و قرایت اشعاری در رثای نخستین خورشید آسمان ولایت و امامت، جلوه خاصی به این مجالس معنوی بخشیدند.
به همین مناسبت آیین جشن ویژه ی غدیر در حوزه های علمیه، ارگانها و نهادها باحضور پرشور علما، روحانیان وعاشقان امامت و ولایت برگزار شد و مردم مومن و خداجوی استان زنجان با پخش نقل و شیرینی و تبریک به یکدیگر این عید سعید را گرامی داشتند.
آذین بندی و چراغانی خیابانها ، کوچه ها، معابر عمومی، مساجد و حسینیه ها و نصب پرچم برسردرب مغازه ها، ادارات و منازل نیز حال و هوای خاصی برفضای معنوی مناطق مختلف این استان در عید ولایت بخشید.
مردم ولایتمدار این استان همچنین باحضور در گلزار شهدای راه اسلام و قرآن و قرایت فاتحه و نثار گل، باردیگر بااین عزیزان تجدید میثاق کردند.
حضور گسترده و پرشور نوجوانان و جوانان در این آیین ها که نشان از عشق و علاقه وافر این قشر نسبت به ایمه معصوم (ع) و تاکید بر پیمان برادری و اخوت اسلامی است، شکوه این جشن ها را مضاعف کرد.
مردم استان زنجان طبق سنت دیرینه در این عید سعید به دیدار سادات می روند و سالروز آغاز ولایت مولای متقیان امام علی (ع) را به آنان تبریک می گویند.
گزارشهای رسیده از شهرستانهای خدابنده ، ابهر، خرمدره ، ماهنشان ، طارم و روستاهای تابعه استان نیز حاکیست که مردم این مناطق نیز باشرکت گسترده در آیین باشکوه گرامیداشت این یوم الهی، عید بزرگ اسلامی را جشن گرفتند.
برپایی محافل انس با قرآن و نورافشانی در شهرهای تابعه استان همزمان با شب عید غدیر خم و برگزاری مراسم جشن ازدواج جوانان دم بخت ، تهیه و توزیع جزوه حاوی احادیث مربوط به عید ولایت، اجرای جنگ شادی، برگزاری مسابقات و برپایی نمایشگاههای مختلف، از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت عید سعید غدیرخم و هفته ی ولایت در زنجان و شهرهای تابعه ی این استان برگزار شد.ک/4 595/640 شماره 034 ساعت 11:59 تمام
۰ نفر