۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7486727
T T
۰ نفر
وزارت بازرگانی راهکارهای فروش چای داخلی را بررسی می کند .......................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/09/87 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.
معاون توسعه داخلی وزارت بازرگانی از برنامه ریزی برای فراهم کردن زمینه های فروش چای داخلی خبر داد.
"محمد صادق مفتح" عصر روز یکشنبه در حاشیه سفرخود به گیلان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: در نشستی با استاندار گیلان هماهنگی های لازم برای فروش چای های سنواتی و چای های موجود در انبارها انجام شد تا بتوانیم در سطح کشور برای آنان بستر فروش فراهم کنیم.
وی افزود: عرضه و فروش چای در نمایشگاه های بهاره و شبکه های توزیع کارکنان دولت، فرهنگیان، نیروهای مسلح و کارگری از جمله این برنامه ها است تا چای های با کیفیت را در اختیار آنها قرار دهیم.
"مفتح" افزود: چای های قابل توزیع جزو چای های سنواتی نیست واز چای موجود در انبارها و تولیدات پارسال است.
وی با بیان اینکه برنامه های وسیعی در این زمینه داریم، ارایه اطلاعات بیشتر در این زمینه را منوط به برگزاری نشستهای بعدی کرد.
معاون وزیر بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اجرای طرح ساماندهی املاک گفت: این طرح که از ابتدای آذرماه امسال در همه استانها اجرایی شده است، یکی از طرحهای موفق در کشور خواهد بود.
"مفتح" تاکید کرد: همه بنگاهای املاک در کشور به جز واحدهای صنفی غیرمجاز ضمن فراگیری آموزش لازم در این زمینه، رمز ورود به سیستم را هم دریافت کرده اند.
وی افزود: بنگاه های املاک در صورت مراجعه به آن سیستم می توانند کد رهگیری را برای معاملات دریافت کنند.
وی با بیان اینکه کار توزیع "توکن" مربوط به اجرای این طرح مانده است، گفت: امضای الکترونیکی یکی از بخش های سخت افزاری در اجرای این طرح است که به مرور به بنگاهای املاک داده می شود.
معاون وزیر بازرگانی شفاف سازی معاملات را یکی از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و افزود: با وجود اینکه ساختمان همانند یک کالا است اما احتکار پذیری آن از سایر کالاها بیشتر است و خریداران می توانند به راحتی روی نحوه معاملات آن مدیریت کنند.
"مفتح " گفت: علاوه بر آن وقفه ایجاد شده از زمان خرید یک ملک تا تملک آن، نیز سبب افزایش آمار تخلفات در این زمینه می شود.
وی فروش یک واحد مسکونی به چند نفر و فروش جعلی یک ملک به فرد دیگر را از مهمترین تخلفات در زمینه معاملات مسکن ذکر کرد که با اجرای این طرح برطرف خواهد شد.
وی یادآورشد: با ایجاد بانک اطلاعاتی بنگاه های املاک در کشور ضمن شفاف سازی معاملات، کلیه افراد ممنوع المعامله شناسایی و حتی از خرید و فروش ملک های توفیقی نیز خودداری می شود.
"مفتح" گفت: با توجه به اینکه سالیانه بین 700 تا 800 هزار خرید و فروش ملک در کشور انجام می شود، با ایجاد بانک اطلاعاتی مسکن، ضمن حذف هزینه های اضافی برای استعلام ها، از میزان تردد و ترافیک شهری نیز کاسته می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر ابراز نگرانی برخی از صاحبان املاک گیلان مبنی بر دادن مجوز به واحدهای املاک جدید و افزایش تعداد این واحدها در استان، گفت: اگر اتحادیه املاک در گیلان مجوز بی ضابطه و بیش از حد نیاز استان برای ایجاد بنگاه های املاک می دهد، مجمع امور صنفی باید با آن برخورد کند.
"مفتح " افزود: دادن مجوز برای تاسیس واحدهای املاک باید مطابق با نیاز استان انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت جدی بر روند توزیع شیر یارانه ای گفت: با توزیع شیر از طریق ملت کارت، تا حدود زیادی از تخلفات این بخش کاسته شده است.
وی میزان یارانه پرداختی برای توزیع شیر در کشور را دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون توسعه داخلی وزارت بازرگانی در سفر یک روزه خود به گیلان ضمن دیدار با استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان گیلان برای بررسی موضوع چای، نشستی هم با روسای بازرگانی و مجامع امورصنفی استان داشت. ک/3 7289/516/1552/508 شماره 482 ساعت 20:17 تمام
۰ نفر