۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7486695
T T
۰ نفر
طرح سرشماری رسمی حیات وحش استان ایلام پایان یافت ................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/09/87 اجتماعی.محیط زیست.حیات وحش ایلام - مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: طرح سرشماری رسمی حیات وحش استان پس از یک ماه پایان یافت.
"علیرضا محمدی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: این سرشماری با هدف اطلاع از وضع زاد و ولد حیوانات نسبت به سال قبل و همچنین بررسی عوامل تهدیدکننده و شناسایی نقاط قوت و مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و نیز شناسایی زیستگاههای مناسب برای احیای جمعیت گونه های متنوع انجام گرفته است.
وی بدون اشاره به آمار وحش استان ایلام گفت: نتایج سرشماری پس از پایان طرح مشخص و در اختیار کارشناسان محیط زیست طبیعی استان قرار می گیرد.
وی افزود: استان ایلام به دلیل تنوع اقلیمی و پستی و بلندی و زیستگاهها از تنوع زیستی مناسبی برخوردار بوده به نحوی که 34 گونه پستاندار از کل گونه های پستاندار کشور را در خود جای داده است.
در حال حاضر در زیستگاههای شمالی و ارتفاعات پوشیده از جنگل استان ایلام گونه های حیات وحش کل و بز، خرس و پلنگ و در زیستگاههای جنوبی و نواحی دشتی و تپه ماهورها حیواناتی نظیر قوچ، میش و آهو زیست می کنند.
براساس اعلام نظر مسوولان محیط زیست ایلام، در مجموع حدود 13 درصد از عرصه های طبیعی استان، به نوعی تحت حفاظت و مدیریت سازمان محیط زیست استان است.
7177/633/546 شماره 450 ساعت 18:30 تمام
۰ نفر