۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7481705
T T
۰ نفر
استاندار مازندران از روند تغییر کاربری اراضی استان انتقاد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/11 اقتصاد.کشاورزی.تبدیل اراضی ساری- استاندار مازندران باانتقاد از روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان وضمن هشدار نسبت به این روند اعلام کرد: اگر جلوی روند تبدیل اراضی را نگیریم کشاورزان در آینده به عنوان سرایداران مرفهین باید خدمت کنند.
سید محمد کریمی روز دوشنبه در همایش نوآوری و شکوفایی در بخش کشاورزی در جمع مسوولان، کشاورزان و کارشناسان همچنین گفت: اکنون زمین خواری و تبدیل اراضی کشاورزی همانند خوره به جان استان افتاده است و مشخص نیست چه کسی باید در قبال این پدیده پاسخگو باشد.
کریمی با تاکید بر اینکه باید جلوی تغییر کاربری و تبدیل اراضی را بگیریم، ادامه داد: مهاجرت جوانان مازندران برای اشتغال به استان های همجوار در عین برخورداری مازندران از استعدادهای فراوان برای کشاورزی، نشانه برنامه نداشتن است.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم جلوی تبدیل اراضی را بگیریم و با فروش اراضی ممکن است در آینده شاهد کشاورزانی باشیم که به عنوان سرایدار در زمین های قبلی خودشا ن به مرفهین وثروتمندان خدمت می کنند .
استاندار مازندران با بیان اینکه قصد تخریب نیرو و یا شخصی را ندارد بلکه باید به آسیب شناسی بخش کشاورزی مازندران توجه شود ، تصریح کرد: اینکه می گویند فقر و بدبختی در پشت سبزه زار استان نهفته است را قبول ندارم زیرا اعتقاد دارم با برنامه ریزی می توان همه این مشکلات را حل کرد.
نماینده عالی دولت در استان مازندران به وجود منابع فراوان مالی در کشور اشاره کرد و گفت: به شکر خدا این منابع در دولت نهم بسیار فراوانتر است و هر استانی که قدرت برنامه ریزی درستی داشته باشد می تواند از این منابع استفاده بیشتری ببرد.
کریمی خاطر نشان کرد: در استراتژی شش گانه توسعه مازندران مهار آب سطحی و تراکم کشت با کشاورزی به عنوان دو محور اساسی توسعه استان مرتبط با کشاورزی است و باید کارشناسان ، محققان بازرگانان و دانشگاهیان در کنار هم به فکر توسعه تولیدات کشاورزی باشند.
کریمی با انتقاد از اینکه شهرک های صنعتی استان در بهترین اراضی کشاورزی مستقر شده اند ، گفت: افزون بر چهار هزار هکتار اراضی کم بازده برای ایجاد شهرک های صنعتی در منطقه بهشهر وجود دارد که من از اینجا اعلام می کنم بدون هر گونه فشارهای سیاسی از ایجاد شهرک های صنعتی در این منطقه دفاع می کنم.
وی با بیان اینکه در دور دوم سفر استانی هیات دولت به مازندران ایجاد هشت شهرک صنعتی از مصوبات است ، گفت: مازندران یک کلانشهر است و اینکه برخی ها حوزه انتخابیه ، منطقه و محله خودشان رامطرح می کنند و یا تحت فشارهای سیاسی برخی از امکانات را به محله خاصی سوق می دهند اشتباه می کنند و این امر به استان لطمه زده است .
به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت الله تورنگ رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش مدیریت در بخش کشاورزی را بسیار مهم خواند و گفت: با نامگذاری امسال به سال نوآوری و شکوفایی توسط مقام معظم رهبری ، شورای راهبردی بخش کشاورزی تشکیل شده است که خوشبختانه با حضور کارشناسان ، محققان ، دانشگاهیان و کشاورزان پیشرو توانسته ایم بستر مناسبی را برای همکاری و علمی کار کردن بخش کشاورزی ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا در این همایش با حضور استاندار از سه رفم جدید کاهو، گندم و سویا رونمایی و بذر جدید این سه گونه جدید به کشاورزان معرفی شد.
مازندران دارای 460هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. ک/2 2585/402/508 شماره 305 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر