۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7479901
T T
۰ نفر
اعتبار مصوبه آزمایشگاههای استاندارد مصالح ساختمانی تامین نشده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/07 اقتصاد.صنعت.استاندارد بوشهر-معاون موسسه استاندارو تحقیقات صنعتی کشور گفت: سال 84 دولت مصوبه ای ابلاغ کرد که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی موظف به ساخت 30 آزمایشگاه مصالح ساختمانی در مدت دو سال با بودجه دولت شد، درحالی که تاکنون هیچ مبلغی از این بابت در اختیار این موسسه قرار نگرفته است.
فریدون بلغاری در کلاس آموزشی ایزو در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی بوشهر افزود: هم اکنون استاندارد نبودن مصالح ساختمانی و ضعف آموزش کارگران از مشکلات بخش ساخت وساز کشور است.
وی اظهارداشت : پایین بودن سواد ساختمان سازی و تکنولوژی پایین در ساخت وساز منابع ملی را هدر می دهد و ساخت و ساز با کیفیت انجام نمی شود.
بلغاری اضافه کرد: اجرای خصوصی سازی صنعت ساخت وساز و ایجاد آزمایشگاه های مرجع در زمینه کنترل کیفی ساخت وساز برای خدمات دهی به دولت ضروری است ، در غیر این صورت زیان هنگفتی در پروژه های عمرانی خواهیم داشت .
وی گفت : دولت باید بر پروژه های عمرانی نظارت داشته باشد و حمایت دولت در بخش عمرانی نباید تضعیف شود .
معاون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور بیان کرد: هم اکنون 100 درصد تولیدات سیمان کشور دارای نشان استاندارد است اما این درحالی است که فقط شش درصد از تولیدکنندگان بلوک سیمانی نشان استاندارد دارند و تیرچه بلوک ساختمانی نیز از لحاظ استاندارد در بدترین وضعیت ممکن است.
بلغاری افزود: همچنین 40 درصد از شن ، ماسه وآجر تولیدی در کشور با نشان استاندارد در کشور تولید و عرضه می شود.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی باید به عنوان ناظر حین ساخت و ساز نقش پر رنگی در نظارت بر ساخت سازهای کشور ایفا کند، در غیر این صورت هیچ بهبودی در وضعیت ساخت وساز کشور نخواهیم داشت . ک/2 539 / 675 شماره 008 ساعت 08:40 تمام
۰ نفر