۳ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7478304
T T
۰ نفر
مقام قضایی فارس: در قبال برخی جرایم نگران هستم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/03 کلیات.قضاییه.دادگستری شیراز - رییس کل دادگستری استان فارس گفت: به رغم پیشرفت های غیر قابل انکاری که در حوزه امنیت و افزایش آرامش روانی در جامعه صورت گرفته است ؟ نمی توانم در قبال برخی اتفاقات و جرایمی که در سطح اجتماع به وقوع می پیوندد ؟ نگرانی خودرا کتمان کنم .
به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا ، احمد سیاوش پور در سی و دومین نشست شورای برنامه ریزی استان فارس ؟ از دادستان عمومی و انقلاب شیراز و دادستان های شهرستان های این استان خواست با توجه به جایگاه و اهمیت امنیت در جامعه ؟ توجه ویژه ای به مقوله مدیریت پرونده های مهم داشته باشند.
وی گفت: مجموعه قضایی ؟ در به حداقل رساندن موجودی پرونده ها و به ویژه منتج به نتیجه شدن پرونده های با قدمت شش ماه در دادگستری تلاش دارد و سعی ما بر این است که تا پایان امسال پرونده ای که ظرف شش ماه رای آن صادر نشده باشد ؟ نداشته باشیم.
سیاوش پور اضافه کرد: خروجی و ماحصل اصلی تلاش دستگاه قضایی ؟ پرونده و رای است و در صورتی که پرونده ها در کوتاه ترین مدت رسیدگی و منجر به صدور آرا شوند ضمن افزایش ضریب اعتماد عمومی به مجموعه قضایی ؟ جلب رضایت مردم را نیز در پی خواهد داشت.
بنا به این گزارش ؟ این مقام قضایی در آیین معارفه رییس حوزه قضایی شهرستان فیروزآباد فارس هم با اشاره به اهمیت قضا در اسلام و مسوولیت های سنگین ناشی از اجرای عدالت اسلامی در جامعه ؟ خواستار اجرای دقیق عدالت با رعایت موازین شرعی و قانونی شد و افزود: قاضی در جایگاه قضاوت ؟ تنها خدا و قانون را مافوق خود دارد و در همه امور مستقل است .
سیاوش پور ؟ بر امر پیشگیری از وقوع جرایم و لزوم درمان ریشه های مفسده برانگیز در جامعه و گسترش بهداشت قضایی تاکید کرد و گفت: خدمت بزرگ و ویژه مدیران در جامعه ما؟ برداشتن سدهای فاصله میان مردم و مدیران و پرداختن به ریشه مشکلات جامعه و ارایه راهکارهای پیشگیرانه قبل از درمان معضلات اجتماعی و فرهنگی است.
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه فیروزآباد در این آیین با اشاره به اینکه ؟ همه مسوولیت ها امانت است ولی آنچه مهم است ؟ ادای امانت و امانت داری مسوولان است گفت: دستگاه قضایی ؟ نبض یک حکومت و مرتبط با همه تحولات جامعه است .
رییس پیشین دادگستری شهرستان فیروزآباد هم در این آیین بیان داشت: هم اینک 562 فقره پرونده در دادگستری این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 28 فقره پرونده مسن و دارای قدمت است که در آینده نزدیک تکلیف آنها تعیین خواهد شد.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
ک/1 679 شماره 506 ساعت 18:04 تمام
۰ نفر