۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7477594
T T
۰ نفر
نماینده اندیمشک: مجلس دانش آموزی نماد دموکراسی در ایران است ...........................................................
دزفول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/09/87 داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ، مجلس دانش آموزی را نماد برقراری دموکراسی در ایران دانست.
به گزارش ایرنا "فریدون حسنوند" روزشنبه در نشست مشترک شورای های دانش آموزی دختر اندیمشک در تالار فرهنگ این شهر افزود: این در حالی است که حتی در بسیاری از کشورهای اروپایی که مدعی برقراری دموکراسی هستندچنین مجالسی وجود ندارد.
وی از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که تمامی تصمیمات آن مستقیم و یا غیر مستقیم با رای مردم اتخاذ می شود. حسنوند گفت: این مجلس می تواند به طبقه بندی مشکلات دانش آموزی پرداخته و آنها را برای اجرا به مجلس شورای اسلامی و دولت پیشنهاد دهد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستانحوه بیان مشکلات و رعایت منطق گفتمان از سوی نهاد مزبور بسیار مهم است.
وی از مسوولان آموزش و پرورش کشور خواست تا زمینه حضور اعضای این مجلس در مجلس شورای اسلامی و فراهم کردن زمینه آشنایی با مجموعه های بزرگتر تصمیم گیری در کشور را فراهم کنند.
وی گفت: چنین اقدامی در راستای رشد و تجربه اندوزی دانش آموزان منتخب بسیار مفید خواهد بود.
مدیرآموزش و پرورش اندیمشک نیز تشکیل مجالس شورای دانش آموزی در مدارس کشور را تمرین دموکراسی دانست.
" کرم صرفه جو" افزود: هم اکنون 120 شورای دانش آموزی در شهرستان اندیمشک مشغول به فعالیت بوده و تلاش هایی را در راستای معرفی مشکلات و نیازهای مدارس و دانش آموزان انجام می دهند.
"معصومه هکی" از نمایندگان شوراهای دانش آموزی اندیمشک به نمایندگی از دیگر نفرات نیز به بیان برخی خواسته های عمومی دانش آموزان پرداخت.
در شهرستان 190 هزار نفری اندیمشک افزون بر30 هزار دانش آموز به تحصیل مشغول هستند.ک/2 7281/538/640 شماره 266 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر