۲۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7473586
T T
۰ نفر
چهار پست حفاظتی در مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی ایجاد شد ...........................................................
تبریز،خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/08/87 داخلی.اجتماعی.محیط زیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، از راه اندازی چهار پست حفاظتی موقتی در حاشیه مناطق حفاظت شده و حیات وحش استان درروزهای اخیر خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،"بیوک رییسی " روز چهارشنبه در آیین ویژه "روز محیط بان"در منطقه شکار ممنوع "سهند"گفت: این پست ها در حاشیه مناطق حفاظت شده" ارسباران" و"سهند" و پناهگاه حیات وحش "کیامکی" مستقر شدند.
وی هدف از راه اندازی پست های یاد شده را افزایش ضریب حفاظتی گونه های جانوری مناطق یاد شده در فصل زاد و ولد ذکر کرد.
مدیرکل محیط زیست استان در این آیین ضمن افتتاح ساختمان جدید پاسگاه حفاظتی"اربط "منطقه شکار ممنوع سهند ، آن را به نام "محیط بان شهید حنیفی" نامگذاری کرد.
وی با اشاره به جایگاه والای شهید عرصه های مختلف در کشورمان اظهار داشت: شهدای محیط بان همواره مظلوم و گمنام زیسته و پس ازنایل شدن به فیض شهادت نیز در گمنامی مانده اند.
رییسی اضافه کرد:برای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدای محیط بان از این پس پاسگاه های حفاظتی محیط زیست به نام این بزرگواران نامگذاری می شود.
در این آیین محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با حضور بر سر مزار حنیفی و دلجویی از شهدای محیط بان این اداره کل با آرمان های سبز آنان تجدید میثاق کردند.ک/3 518/586/543 شماره 419 ساعت 16:15 تمام
۰ نفر