۲۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7473531
T T
۰ نفر
یکصد مقاله در همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی ارائه می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/22 فرهنگی.وقف.همایش اصفهان - رییس کمیته عملی همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی گفت: در این همایش یکصد مقاله علمی از ایران و 14 کشور دیگر طی دو روز برگزاری همایش ارائه می شود.
محمد هادی زاهدی وفا روز چهارشنبه در ایین گشایش همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی افزود: در پی فراخوان برگزاری این همایش 130مقاله به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه همایش واصل شد که یکصد مقاله آن در قالب سخنرانی ارائه می شود.
وی اضافه کرد: از مقالات پذیرفته شده 30مقاله که در آن مباحث نوآورانه و خلاقانه مورد توجه بوده ، در قالب میزگرد علمی توسط اندیشمندان حاضر در همایش به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.
زاهدی وفا در ادامه اظهار داشت: فرهنگ وقف درطول تاریخ بشریت همواره مورد توجه رهپویان طریق سعادت بوده ، اما با ظهور اسلامی در زمان پیامبر اکرم (ص ) و حضرت علی (ع) ثمرات این فرهنگ بیشتر آشکار شد.
وی اضافه کرد: در تاریخ بشری وقف عاملی برای رسیدن به آمال و امیدهای مادی و معنوی بوده و در جوامع اسلامی شتاب فزاینده ای برای شکوفایی این فرهنگ بر مبنای تفکر دینی ایجاد شده است.
زاهدی وفا همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی را از نخستین حرکتها علمی در سطح بین المللی برای بررسی علمی ابعاد مختلف این سنت حسنه عنوان کرد و گفت: در برگزاری این همایش سازمان اوقاف و امور خیریه ایران ، وزارت اوقاف کشور کویت، بانک توسعه اسلامی، دانشگاه امام صادق (ع)، پژوهشگاه دانشگاههای اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و تعدادی از سازمانهای داخلی مشارکت داشته اند.
همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی امروز و فردا در اصفهان ادامه دارد 544/558// 546 شماره 364 ساعت 15:26 تمام
۰ نفر