۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472995
T T
۰ نفر
گروهی از استادان دانشگاههای عراق از دانشگاه آزاد مشهد بازدید کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/21 فرهنگی.دانشگاه.آزاد.عراق 56 نفر از استادان دانشگاه های بصره و ناصریه عراق روز سه شنبه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در نشستی که به منظور آشنایی این استادان با دانشگاه آزاد مشهد برگزار شدمسوول اجرایی موسسه ابناء روح الله گفت: این افراد که 30 نفر از آنها از دانشگاه بصره و 26 نفر از دانشگاه ناصریه بودند به دعوت این موسسه به ایران سفر کرده اند.
بهادر جباری هدف از این سفر را ایجاد ارتباطات علمی بین دو ملت ایران و عراق که سالها به خواست و میل استکبار قطع شده بود ذکر کرد و افزود: بازدید از دانشگاههای معتبر ایران چه دانشگاه آزاد اسلامی و چه دانشگاههای دولتی می تواند بارقه امیدی را در بین کشورها و ملتها ایجاد و بازدیدکنندگان را به آینده علمی جهان اسلام امیدوار کند.
وی ابراز امیدواری کرد که ارتباطات رسمی و پروتکل هایی بین دانشگاههای دو کشور منعقد شود تا بتوان رسالت اسلامی ای را که امام خمینی منادی آن بودند را جامه عمل پوشاند.
او گفت:این گروه، از برخی از دانشکده های دانشگاه تهران و نیز دانشگاه پیام نور بازدید کردند و همین که فهمیدند که نزدیک به یک میلیون دانشجوی از راه دور در این دانشگاه به شکل از راه دور مشغول تحصیل هستند برایشان جالب بود.
وی افزود:همچنین برای این گروه جالب بود که بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند لذا ترغیب شدند که از این دانشگاه بازدید کرده و با سیستم آن آشنا شوند.
در این نشست معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در سخنانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد که از سال 1361 تاسیس شده و از مهر ماه 1362 فعالیت آموزشی خود را در سه رشته با 176 دانشجو آغاز کرده هم اکنون یکی از سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی عضو اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام می باشد.
دکتر احمدی افزود:هم اکنون بیش از 25 هزار دانشجو در 129 رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تا کنون بیش از 54 هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی دانش آموخته شده اند.
وی گفت:این دانشگاه که شامل 9 دانشکده و دو گروه مستقل می باشد دارای 509 نفر عضو هیات علمی می باشد.ک/2 1922/659 شماره 325 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر