۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472179
T T
۰ نفر
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج ) شعبه استان مرکزی در اراک افتتاح شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/19 فرهنگی.مهدویت .افتتاح اراک- در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) ، روز یکشنبه طی مراسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) شعبه استان مرکزی در حسینیه موقوفه مرحوم قدس السطنه بیات اراک افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این مراسم نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، مدیر کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استا ن، معاون استاندار استان مرکزی ، فرماندار شهرستان اراک ، مدیر بنیاد ایران شناسی استان و جمعی از شخصیتهای حوزه و دانشگاه حضور داشتند.
مبارزه با تهاجم فرهنگی به ویژه در موضوع مهدویت ، افزایش سطح آگاهی جوانان در موضوع مهدویت ،تربیت افراد مربی و متخصص در این زمینه ، ارتقای سطح تبلیغات و امور تبلیغی در موضوع مهدویت در قالب کمیته های برنامه ریزی ، جذب و جلب مشارکتهیا مردمی ، فرهنگی ، پپوهش و تحقیق و آموزش از جمله اهداف مهم راه اندازی این بنیاد در استان است.
همزمان با این مراسم کتابخانه تخصصی حضرت مهدی (عج ) این بنیاد نیز با 600 عنوان با موضوع مهدویت در حوزه نوجوانان و جوانان و کتابهای مرجع راه اندازی و فعال شد.
قائم مقام مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج ) کشور و مسوول مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: موضوع مهدویت از 10 سال گذشته مورد توجه جدی مسوولان فرهنگی و تبلیغی کشور قرار گرفت .
حجت الاسلام مجتبی کلباسی افزود: موضوع حضرت مهدی (عج ) از مسائل اساسی در اسلام است و به همین خاطر به همت آقای قرائتی و با نظر موافق مقام معظم رهبری این بنیاد در کشور راه اندازی و فعال شد.
وی گفت: در اسلام چندین گنج بزرگ معنوی و علمی وجود دارد که مهدویت یکی از گنج های اعظم محسوب می شود و می تواند ارتباط ما را با آینده تقویت کند.
وی ادامه داد: مساله مهدویت عرصه بسیار گسترده ای است و نقطه ای نورانی ، ارزنده و مفید برای همه عاشقان و علاقه مندان واقعی حضرت امام زمان (عج ) محسوب می شود.
حجت الاسلام کلباسی گفت: تربیت مربی و متخصص در اولویت برنامه ها قرار دارد که تا کنون 500 نفر در کشور در این زمینه آموزش های لازم را در قالب سطح سه فرا گرفته اند.
556 وی افزود: همچنین فرهنگ مهدویت برای جوانان مایه امیدواری و نقش سازنده ای دارد بنایراین باید به صورت صحیح این فرهنگ در کشور ترویج و گسترش یاسد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در ادامه این مراسم با اشاره فرهنگ مهدویت در جهان اسلام به خصوص شیعیان گفت: پیش بینی عدالت گستری حکومت امام زمان (عج ) در زمان حیات پر برکت پیامبر اعظم (ع) مطرح شده است.
ایت الله احمد محسنی گرکانی افزود: حرکتهای آزاد مردان در طول تاریخ نیز بر گرفته از فرهنگ مهدویت است و امر به معروف و نهی از منکر نیز از اعمال مطرح در دوران غیبت امام زمان (عج ) است.
وی گفت: در آیه 55 سوره مبارک نور قرآن کریم مساله مهدویت تقویت شده و به صراحت بیان شده که زمین مملو از افراد صالح و پرهیزگار خواهد شد.
وی افزود: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی علیه فرهنگ مهدویت با تقویت مدعیان دروغین امام زمان (عج ) قصد دارد این موضوع را سیاسی کرده و در این ;247#دیده قطعی شبهه ایجاد کند.
امام جمعه اراک گفت: دراین زمینه وظیفه و رسالت روحانیان و مبلغان دینی بسیار سنگین است و باید به طور جدی مساله مهدویت را در جامعه تبیین کنند.
وی افزود: ترویج و گسترش گناه برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج ) ، با فرهنگ مهدویت همخوانی ندارد و کسانی که منتظر واقعی هستند با دعوت مردم با اعمال نیکو و خداپسندانه برای ظهور حضرت مهدی (عج ) تلاش می کنند.
وی گفت: افتخار ما این است که تقویت کننده فرهنگ و مساله مهدویت در جهان هستیم و در این زمینه باد حوزه های علمیه بیش از پیش برنامه ریزی و تلاش کنند.ک/2 /517 شماره 454 ساعت 19:26 تمام
۰ نفر