۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472150
T T
۰ نفر
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی مازندران : حفاظت از آثار و بناهای تاریخی مشارکت همگانی را طلب می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/19 اجتماعی.گردشگری .مشارکت مردم.باند متجاوز ساری - فرمانده حفاظت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی مشارکت همه جانبه مردم فرهنگدوست استان به ویژه روستائیان آگاه و نیز توجه بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی را می طلبد.
نعمت قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز نگرانی از فعالیت تاراجگران میراث فرهنگی با تجهیزات کامل و پیشرفته و کشف و سرقت آثار ماندگار مدفون شده در سرزمین کهن طبرستان ، اظهار داشت: نیروهای حفاظتی این یگان با تلاش شبانه روزی خود با سودجویان مقابله می کنند.
وی ادامه داد : تعداد 31 باند متجاوز به میراث فرهنگی در استان مازندران طی هفت ماه امسال شناسایی و دستگیری شدند.
وی اظهار داشت: 130 نفر اعضای این باندها به همراه ابزار آلات کشف شده ، دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده شدند و همچنین 45 فقره پرونده مربوط به این بخش در دستگاه قضایی استان مازندران تشکیل شد ه است .
قاسمی با اشاره به نوپا بودن این یگان افزود: با آغاز به کار یگان حفاظت از میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری از سال 84 ، تعداد 500 اثر باستانی در بازدیدهای نیروهای حفاظتی شناسایی و کشف شد.
وی با بیان اینکه برای حفاظت از آثار تاریخی استان ، پایگاهای حفاظتی در شهرستان های رامسر ، تنکابن ، چالوس ، آمل ، بابل ، سوادکوه ، قائمشهر، ساری و بهشهر مستقر هستند ، اظهار داشت : بیشترین تجاوزبه این آثار در مناطق تاریخی شرق استان رخ می دهد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: دوستداران میراث فرهنگی استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تعدی به آثار تاریخی استان مراتب را به ستاد خبری کنترل و فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری مازندران به شماره 2291007 ساری در میان بگذارند.
سه هزار و 300 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان مازندران وجود دارد. ک/3 519/402/508 شماره 425 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر