۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7472016
T T
۰ نفر
80 درصد تسهیلات صندوق تعاون خراسان شمالی به بخش کشاورزی اختصاص یافت ..................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/08/87 داخلی.اجتماعی.تعاون.
سرپرست صندوق تعاون خراسان شمالی گفت: بیش از 80 درصد از تسهیلات صندوق تعاون این استان به بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن اختصاص یافت.
علیرضا شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بخش مسکن 12 درصد، بخشهای صنعت و معدن، خدمات و سایر بخشها در مجموع هشت درصد از این تسهیلات را دریافت کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه بافت اقتصادی خراسان شمالی کشاورزی است صندوق تعاون نیز تسهیلاتش را به این سو سوق داده است.
او گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 35 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق تعاون استان به تعاونیها و اعضای آن پرداخت شده است.
شهرکی افزود: صندوق تعاون استان ضمن دعوت از علاقه مندان به تشکیل تعاونی ها آمادگی دارد تا با اعطای تسهیلات مورد نیاز به این تعاونی ها و اعضای آنها گامی موثر در ایجاد اشتغال و اجرایی نمودن سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص اصل 44 قانون اساسی بردارد.
او گفت: به منظور حمایت از شرکت های تعاونی این صندوق از مرحله ایجاد، توسعه، تا تامین سرمایه در گردش در قالب سپرده گذاری متناسب با دوره های انتظار تسهیلات با نرخ سود معتدل به شرکت های تعاونی پرداخت می کند.
وی افزود: تعاونی های مسکن مهر نیز جهت تامین قسمتی از هزینه های پروژه با تسهیلات سود 9 درصدی حمایت می شوند.
او گفت: اعضای تعاونی ها دارای فعالیت مستقل از شرکت تعاونی تا سقف 80 میلیون تسهیلات سرمایه در گردش و یا خرید ابزار کار می توانند دریافت کنند.
وی افزود: مابقی اعضا نیز تا سقف 10 میلیون ریال بابت جعاله تامین مسکن و 20 میلیون ریال برای خرید کالای بادوام و تا سقف 50 میلیون ریال کمک هزینه ساخت مسکن به شرط ایجاد معدل حساب نزد شعبه های صندوق تعاون تسهیلات دریافت می کنند.
اکنون در خراسان شمالی چهار شعبه صندوق تعاون در بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه وجود دارد. ک/2 7184/626/659 شماره 291 ساعت 14:53 تمام
۰ نفر