۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7471664
T T
۰ نفر
هشت میلیارد ریال برای آبیاری کشاورزی مکانیزه در زابل اختصاص یافت .................................................................
زابل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/08/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
فرماندار زابل اعلام کرد: هشت میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح آبیاری کشاورزی مکانیزه از طریق سامانه های آبیاری قطره ای و تحت فشار در این شهرستان اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا،" حسین کیخا" روز شنبه در نشست کارگروه کشاورزی زابل گفت: استفاده از سامانه های آبیاری مکانیزه در زمین های کشاورزی زابل برای نخستین بار و با همت دولت نهم صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: طرح آبیاری مکانیزه کشاورزی در هشت هزار هکتار از زمین- های کشاورزی زابل در آینده نزدیک اجرا می شود.
کیخا گفت: جایگزینی سامانه های جدید آبیاری کشاورزی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از عوارض و مشکلات شیوه سنتی آبیاری انجام می گیرد.
او یادآور شد: با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و استمرار آن در منطقه سیستان طی 10 سال گذشته، استفاده از شیوه های نوین آبیاری کشاورزی بسیار موثر است.
فرماندار زابل همچنین پیگیری و تلاش نمایندگان مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی در توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را بسیار موثر دانست.
وی در ادامه خدمات دولت نهم در منطقه سیستان در بخش های مختلف زیربنایی را بسیار چشمگیر توصیف و اضافه کرد: طرحهای دارای توجیه اقتصادی و اشتغال در دور دوم سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان برای تصویب مطرح می شود.
مدیر جهاد کشاورزی زابل نیز در این نشست گفت: 300 هزار قلمه انگور برای احیای باغهای این محصول در این شهرستان امسال آماده کاشت است.
" شریف ملاشاهی جوان " بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به طور متوسط هر سال 60 فارغ التحصیل بخش کشاورزی به عنوان کارشناس ناظر بر طرح ها به منظور افزایش کیفیت محصول کشاورزی در زابل جذب می شوند.
منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل و زهک در فاصله 205 کیلومتری شمال زاهدان قرار دارد.ک/2 7308/569/659 شماره 403 ساعت 17:02 تمام
۰ نفر