۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7471643
T T
۰ نفر
اتمام صدور اسناد ثبتی درکاهش هجوم متصرفان به شمال غرب شیراز موثر است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/18 اجتماعی.دادگستری .زمین های صدرا رییس کل دادگستری فارس گفت: اتمام صدور اسناد ثبتی محدوده شمال غرب شیراز، کمک شایانی به کاهش هجوم متصرفان به این محدوده دارد.
به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، احمد سیاوش پور در ششمین نشست شورای پیشگیری از تخریب زمین های استان فارس افزود: مسوولان باید توجه بیشتری به منطقه صدرا داشته باشند و سازمان ها هم با انجام اقدام های ملموس تر برای کاهش تصرفات در شما ل غرب شیراز تلاش کنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه تبعات تصرف های غیر قانونی در این منطقعه باعث تشکیل پرونده های بسیاری در محاکم استان فارس و به ویژه در حوزه شیراز و تشکیل شعب ویژه رسیدگی شده است.
مدیر کل سازمان بازرسی فارس هم در این نشست بر لزوم حفظ و حراست از زمین های صدرا و برخورد جدی با متخلفان و متعرضان تاکید کرد.
قادرجمالی افزود:این موضوع نیازمندبرنامه ریزی دقیق ومدون سازمان ها برای کاهش تصرف های غیر قانونی است.
همچنین مدیرعامل شهر جدید صدرا در این نشست گفت :عامل اصلی در تخریب وتصرف زمین های منابع ملی در محدوده شهر صدرا ایجاد باغ شهرها است.
حسن لطفعلیان افزود : با اقدام های صورت گرفته در تقویت کادر مدیریتی شهر صدرا، همچنین تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، جذب نیروهای حفاظتی و حفر کانال در پیشگیری از تصرف این زمین ها موفق بوده ایم.
وی با اشاره به ارزش افزوده این زمین ها گفت: متاسفانه از چند نقطه تعرضاتی به زمین ها شده که با کمک حفاظت شهر صدرا و نیز اجرا ی احکام تخریب دو مورد از سازه های غیر مجاز در محدوده شهر صدرا با کمک نیروی انتظامی، از میزان تعرض کم شده است.
لطفعلیان با تاکید بر لزوم آگاهی مردم در مورد خرید و فروش غیر مجاز این باغ شهرها افزود: تابلوهای اطلاع رسانی در تمامی پلاک های حریم شهر صدرا نصب شده است.
وی ادامه داد: این تابلوها محدوده زمین های ملی و مستثنیات را مشخص می کند و با نصب این تابلوها افراد می توانند محدوده زمین های مورد معامله را شناسایی کنند.
زمین های شمال غرب شیراز شامل شهرک صدرا، دوکوهک و قصرقمشه می شود.
شهر جدید صدرا با هدف اسکان سرریز جمعیت شیراز ساخته شد.ک/1 7380/ 675 شماره 384 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر