۱۴ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7470062
T T
۰ نفر
دومین همایش توسعه نظام سلامت درکرمانشاه آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/14 کلیات.علمی.اجتماعی کرمانشاه- دومین همایش کشوری بیمارستان امروز- فردا، با عنوان توسعه نظام سلامت و انتظارات فرا روی روز سه شنبه درکرمانشاه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس همایش درجمع مسوولان، اساتید و دانشجویان این همایش گفت: روشهای سنتی اداره بیمارستانها در دنیا منسوخ شده و اقتصاد سلامت درعرصه مدیریت بیمارستانی در زمان کنونی تنها از روشهای نوین علمی پیروی می کند.
دکترصمد نوریزاد افزود: توجه به نیازهای بیماران و رعایت حقوق آنان نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن، نیروی متخصص و مجرب و وسایل تشخیص پیشرفته است.
وی، هدف از برگزاری این همایش دو روزه را شناسایی و رفع چالشهای پیش روی بیمارستانها عنوان و خاطرنشان کرد: فرآیند ارایه خدمات دراین مراکز بسیار پیچیده و مقوله ایی است که نوع مدیریت آن باید دائما با پیشرفتهای به دست آمده در جهان هماهنگی داشته باشد.
نوریزاد، بیمارستانهای بزرگ را با توجه به دراختیار داشتن امکانات مناسب، الگوهایی برشمرد که با برگزاری همایشهای علمی و تبادل نظر درمورد نحوه اداره بیمارستانها، ارزیابی آسیب شناسی و چالشهای پیش رو درگذار از مدیریت سنتی به مدیریت علمی و مدرن، می توانند این تجربیات را دراختیار سایر بیمارستانها و کلیه خادمان عرصه بهداشت و درمان قراردهند.
وی درخصوص عنوان همایش اظهارداشت: با توجه به سند چشم انداز 1404 کشور و پیش بینیهایی که در بخش بهداشت و درمان دراین چشم انداز شده است، شاخصهای بهداشت و سلامت و فاصله ایی که بین وضعیت کنونی و آن شاخص وجود دارد ، نیازمند عزم جدی برای رفع موانع درجهت رسیدن به شاخصهای مورد نیاز اصلی است.
رییس همایش افزود: انتخاب چنین عنوانی برای همایش ازدقت و اهمیت حرکت رو به جلو جهت ارتقا وضعیت و تاکید برسند چشم انداز ازطرف مسوولان و برگزارکنندگان همایش حکایت دارد که ازهرجهت باید مورد حمایت و پشتیبانی قرارگیرد.
دراین نشست، علاوه بر قرائت مقالات، ازمیان 270 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش ، 35 مقاله به عنوان سخنرانی و 80 مقاله در قالب پوستر درمحورهای مختلف مورد پذیرش و عرضه قرار گرفت.
7450/567 شماره 114 ساعت 12:18 تمام
۰ نفر