۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7469928
T T
۰ نفر
رییس شورای فرهنگ عمومی گچساران خواستارتعطیلی تالارهای عروسی متخلف در این شهرستان شد ....................................................................
گچساران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/8/87 داخلی.فرهنگی.فرهنگ عمومی.تالار.
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی گچساران خواستار تعطیلی تالارهای متخلف و بدون مجوز فعالیت در این شهرستان شد.
دکتر سید فرج الله موسوی دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران گفت: بررسی های لازم درباره فعالیت تالارهای عروسی گچساران انجام شده و مسوولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی برای تعطیل کردن تالارهای متخلف نباید ترسی داشته باشند.
وی افزود:تمام افراد جامعه در برابر قانون مساوی هستند وصاحبان تالارهای جشن و عروسی در هر مقامی که باشند در صورت رعایت نکردن قوانین ، با آنها برخورد لازم و قانونی صورت بگیرد.
موسوی بیان کرد که براساس بررسی های انجام شده درتالارهای عروسی شهرستان گچساران کارهای خلاف شرع انجام می گیرد و صاحبان این تالارها به رعایت مسایل اخلاقی و شرعی توجهی نمی کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی گچساران بر تفکیک تالارهای عروسی به زن و مرد تاکید کرد و افزود: هر تالاری که از این تصمیم سرپیچی کند باید تعطیل شود.
وی گفت: هیچ فرد و یا نهاد دولتی حق ندارد نسبت به حکم تعطیلی تالارهای عروسی متخلف در این شهرستان عکس العمل نشان دهد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران هم در این جلسه گفت: برای تفکیک تالارهای عروسی و پیگیری مسایل آنها، کمیته نظارتی در این اداره تشکیل شده است.
سید زمان علی پور افزود: در صورتی که در تالارهای عروسی شهرستان گچساران شئونات اسلامی رعایت نشود باید بشدت با صاحبان آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: به تالارهای عروسی غیرمجاز شهرستان گچساران 15 روز فرصت داده شد که شئونات اسلامی را رعایت کنند ولی صاحبان برخی از تالارها از این تصمیم سرپیچی کردند.
وی اظهار داشت: کار به جایی رسیده است که برخی تالارهای عروسی در زمان شهادت ائمه اطهار اقدام به اجرای برنامه های شاد می کنند که لازم است هر چه سریعتر جلو فعالیت آنها گرفته شود.
علی پور گفت: در بازدید به عمل آمده از 9 تالار عروسی شهرستان گچساران، تنها در سه تالار، شئونات اسلامی رعایت می شود.
شهرستان گچساران دارای 12 تالار عروسی و جشن است. ک/2 566/675 شماره 389 ساعت 19:05 تمام
۰ نفر