۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7469790
T T
۰ نفر
دو تن موادمخدر بسته بندی شده در قالب گوشت یخ زده در زاهدان کشف شد ..................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/08/87 داخلی.اجتماعی.انتظامی.
فرمانده انتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان دو تن موادمخدر بسته بندی شده در کارتن های گوشت یخ زاده روز دوشنبه در زاهدان کشف شد.
سردار "غلامعلی نکویی" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیروهای پلیس مبازره با موادمخدر انتظامی استان از مدتی پیش مطلع شده بودند که قاچاقچیان با استفاده از شگرد جدید، موادمخدر را در کارتن های گوشت یخ زده بسته بندی کرده و با خودروها ویژه حمل موادغذایی به سایر استانها منتقل می کنند.
وی افزود: اقدامهای اطلاعاتی و تحقیقاتی برای شناسایی قاچاقچیان از 10 روز پیش با کنترل نامحسوس واحد بسته بندی گوشت در زاهدان آغاز شد.
او ادامه داد: پلیس مبازره با موادمخدر استان با هماهنگی مقام قضایی نخستین محموله بارگیری شده از این واحد بسته بندی در کامیون یخچالدار حمل موادغذایی که از زاهدان عازم تهران بود را کشف و توقیف کرد.
نکویی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو یک هزار و 814 کیلوگرم تریاک 210 کیلوگرم حشیش و 41 کیلوگرم کراک کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه این عملیات تاکنون 15 نفر از عوامل و عناصر اصلی این باند دستگیر و 9 دستگاه خودرو توقیف شد.
وی کشف 11 دستگاه تلفن همراه را از دیگر موفقیتهای این عملیات برشمرد.
او ادامه داد: در بازرسی منزلی متعلق به اعضا این باند 33 هزار و 600 عدد آمپول روانگردان نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح انجام این عملیات در شهر زاهدان را در نوع خود کم نظیر توصیف کرد و گفت: متهمان دستگیر شده برای پیگیری موضوع و اینکه تاکنون چه میزان موادمخدر قاچاق کرده اند، در مراحل بازجویی بسر می برند.
وی افزود: افراد دستگیر شده از قاچاقچیان حرفه ای هستند که حمل و توزیع موادمخدر را به عنوان حرفه انتخاب کرده و فعالیتهای گسترده ای داشته اند.
نکویی یادآور شد: نیروهای انتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون 43 هزار و 316 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف کرده اند.
وی رشد میزان کشفیات موادمخدر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش را 35 درصد اعلام کرد.
او ادامه داد: در بررسی ها و ارزیابی های انجام شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استان سیستان و بلوچستان در شش ماهه نخست امسال در بخش پیشگیری و کنترل وقوع و مهار جرایم در بین 32 استان کشور رتبه پنجم را کسب کرده است. وی افزود: این آمار نشان دهنده کمترین جرم اتفاق افتاده در استان و بیانگر اقدامها و تلاشهای شبانه روزی ماموران انتظامی با همکاری خوب مردم است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان قاچاق موادسوختی را از معضلات عمده این استان برشمرد و گفت: قاچاق فرآورده های نفتی نه تنها باعث خروج سرمایه ملی می شود بلکه محورهای ارتباطی استان را نیز ناامن کرده است بطوریکه از 119 فقره تصادف های منجر به فوت 22 درصد عامل اصلی آنها خودروهای سوختکش بوده اند.
وی اضافه کرد: با تلاش ماموران انتظامی و قرارگاه فتح استان امسال پنج میلیون و 140 هزار لیتر موادسوختی قاچاق کشف و ضبط شده است.
نکویی اظهار داشت: دستگیری 111 هزار و 891 تبعه بیگانه غیرمجاز از دیگر فعالیتهای نیروهای انتظامی استان در چند ماه گذشته سالجاری است. ک/3 653/659 شماره 251 ساعت 14:22 تمام
۰ نفر