۷ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7467182
T T
۰ نفر
نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در اراک گشایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/07 فرهنگی.صنایع دستی.نمایشگاه اراک - نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی شامگاه دوشنبه با حضور هنرمندان سی استان کشور در نمایشگاه بین المللی اراک گشایش یافت.
این نمایشگاه که در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع و در قالب 210غرفه بر پا شده آثار هنری و صنایع دستی در 83 رشته در معرض دید عموم گذاشته شده است.
در حاشیه این نمایشگاه سراسری که به مدت یک هفته بر پا خواهد بود، همایش و کارگاه آموزشی بازاریابی صنایع دستی نیز برگزار می شود. اجرای موسیقی سنتی استانهای کشور از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
معاون عمرانی استانداری استان مرکزی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت : صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی زنجیره تفکیک ناپذیر است که معرف هویت ملی است.
هوشنگ بازوند افزود: در قانون برنامه چهارم توسعه 30 درصد اعتبارات باید برای رشد بخش گردشگری اختصاص یابد و تحقق این مهم نیازمند تقویت زیرساختهای لازم و توجه به رشد و حمایت صنایع دستی، آثار باستانی و جاذبه های طبیعی در کنار آن است.
وی گفت: به منظور تقویت زیرساختهای گردشگری موضوع معافیت ده ساله سرمایه گذاران بخش گردشگردی مطرح شده و در سفرهای استانی دولت، بیش از یکصد منطقه نمونه گردشگری مصوب شده است.
وی، سهم استان مرکزی از مناطق گردشگری مصوب کشور را 22منطقه عنوان کرد و افزود: این مناطق به وسعت چهار هزار و 500هکتار دورنمای رونق زنجیره صنایع دستی و توریسم منطقه را مهیا می کند.
وی گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی در تمامی استانهای کشور در دولت نهم سیاستی پایا و منطقی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توجه به صنعت هنرهای بومی و منطقه ای است.
مدیرکل تولید و بازرکانی معاونت صنایع دستی کشور نیز در این آیین گفت: در دور اول سفر دولت به استانها پنج میلیارد ریال برای مطالعات طرح ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کشور اختصاص یافت.
مهدی کیایی افزود: در دور دوم سفرها اقدامات ایجاد زیرساختهای لازم برای این بازرچه ها به عهده استانداریها گذاشته شده اما اجرای آن با سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی گفت: در نیمه دوم آبانماه جاری همایش بین المللی با مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای بررسی راهبردی ایجاد بازارچه های صنایع دستی، در تهران برگزار می شود. /2 560/556 شماره 055 ساعت 10:17 تمام
۰ نفر