۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7466906
T T
۰ نفر
بیستمین پرونده قتل در قزوین با صلح و سازش خاتمه یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/06 اجتماعی.قضایی .شورای حل اختلاف قزوین - رییس حوزه قضایی بخش آوج در استان قزوین گفت: بیستمین پرونده قتل در این استان با صلح و سازش مختومه شد.
حسین یوسفی زرومی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روزهای پایانی سال 84 گزارش شد که بانوی سالخورده ای به نام ث - ق از منزل خارج و به مدت 24 به منزل خود مراجعت نکرده و خانواده اش فقدان وی را به پاسگاه محل اطلاع دادند.
وی خاطرنشان کرد: دو ساعت پس از اطلاع خانواده وی به پاسگاه، جسد مرحومه توسط عده ای از اهالی در رودخانه پیدا شد که خانواده مرحومه بدون اطلاع به پاسگاه بخش یا کسب اجازه از دادگاه جسد وی را دفن می کنند.
این مسوول ادامه داد: خانواده متوقی همچنین به مراجع انتظامی اطلاعی درخصوص پیدا شدن جسد مادر خود خبر نداده بودند که براساس اخبار واصله، پاسگاه و دادگاه به این نتیجه رسیدند که احتمال وقوع قتل قریب به یقین است .
زرومی اظهار داشت : پس از احراز وقوع قتل، دادگاه دستور نبش قبر را صادر کرد که پس از نبش قبر و انتقال جسد به پزشکی قانونی این نهاد نیز وقوع قتل به صورت فشار به عناصر حیاتی گردن را تایید نمود که وقوع قتل برای دادگاه محرز شد.
رییس حوزه قضایی بخش آوج ادامه داد: تحقیقات برای یافتن قاتل یا قاتلین ادامه یافت تا اینکه دادگاه براساس اطلاعات به دست آمده ،قرائن ،مدارک و شواهد دو نفر را به نام الف - م و خانم ص - الف که از بستگان مقتوله بودند به اتهام قتل دستگیر نمود که متهمان پس از بازداشت مورد بازجوئی قرارگرفته و با اقرار آنها و براساس قرائن نسبت قتل به متهمان برای دادگاه محرز شد.
زرومی اضافه کرد: اسفند سال 86 پرونده جهت اخذ رضایت و برقراری سازش به شورای حل اختلاف بخش اوج ارجاع شد تا از جنبه خصوصی مورد بررسی شود، ازآنجا که عده ای از اولیای دم و عده ای از اقوام مقتوله تقاضای قصاص داشتند این شورا در امر سازش دخالت نمود و با برگزاری جلسات متعدد با توجه به اینکه متهمان به قتل و اولیای دم رابطه نزدیکی داشتند موفق به گرفتن رضایت از اولیا ی دم شدند.
هم اکنون بیش از 633شعبه شورای حل اختلاف در استان قزوین فعال هستند که 425شعبه در روستاهای بالای 50خانوار و بقیه شامل شوراهای عمومی شهری ، شهری و صنعتی ،حرفه ای ،راهنمایی و رانندگی ،تخلفات بهداشتی و خانواده می باشد.ک/3 7388/3404/ 684 شماره 168 ساعت 13:22 تمام
۰ نفر