۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7465717
T T
۰ نفر
همایش ساماندهی املاک و مستغلات کشوردر اصفهان برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/01 اقتصاد.بازرگانی .املاک و مستغلات .همایش اصفهان - همایش ساماندهی املاک و مستغلات کشور روز چهارشنبه در اصفهان برگزار شد.
رییس سازمان بازرگانی استان اصفهان در این همایش گفت: همه روزه شاهد افزایش بدون ضابطه واحدهای مشاوره املاک در کشور هستیم.
مظفر انصاری افزود: برخی افراد بدون تخصص و صرفا به دلیل اینکه این حرفه بسیار سطحی راحت و درآمدزاست، به آن روی می آورند.
وی با اشاره به اینکه افزایش بدون ضابطه و تخصص مشاوره املاک به وجهه و سابقه دیرینه این حرفه لطمه می زند، یاد آور شد: در این راستا طرح ملی و سراسری ساماندهی مساوران املاک در کشور اجرا می شود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در این همایش گفت: طرح ملی ساماندهی مشاوران املاک با همکاری وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف مانند شورای اصناف، اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، سازمان ثبت اسناد رسمی کشور ، ثبت احوال، شهرداریها و سازمان نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی اجرا می شود.
مصطفی قلی خسروی از مهمترین اهداف این طرح را ایجاد سامانه جهت مدیریت کلان امور املاک، شفاف سازی فعالیت مشاوران، جلوگیری از صدور پروانه به افراد غیرمجاز و یکپارچه سازی اطلاعات واحدهای صنفی مشاوران املاک اعلام کرد وی یکسان سازی روش ثبت معاملات و قراردادها و راه اندازی مرکز پاسخگویی سراسری در آینده نزدیک را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.
رسول جهانگیری رییس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان نیز گفت: این طرح در راستای طرح بزرگ تحول اقتصادی دولت انجام می شود که به طور همزمان 15 وزارتخانه در آن مشارکت دارند.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح هر واحد صنفی دارای یک کد رهگیری و امضای دیجیتال با شرایط مشخص می شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر یکهزار واحد صنفی آموزشهای تخصصی و آزمون دار را در اداره کل بازرگانی استان اصفهان فرا گرفته اند.
وی افزود: تا نیمه آبان ماه سالجاری نیز 500 واحد صنفی دیگر را آموزش می دهیم و در ادامه این طرح را در گستره شهرستانها نیز دنبال می کنیم.
وی یادآور شد: در زمان حاضر دو شعبه بازپرس ویژه رسیدگی به شکایات در اصفهان دایر شده و طی دو ماهه گذشته 50واحد مشاور املاک پلمپ شده و بالغ بر 180پرونده دیگر در دست اقدام است.
جهانگیری تعداد واحدهای غیرمجاز مشاوره املاک در شهر اصفهان را 400 واحد عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح ، فعالیت آنها متوقف می شود.
603/510/543 شماره 312 ساعت 15:31 تمام
۰ نفر