۲۹ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7464915
T T
۰ نفر
استاندار قم: با حمایت دولت نهم ،30 پروژه ورزشی در استان قم در حال ساخت است .....................................................................
قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/1387 داخلی.ورزشی.پروژه عمرانی.
استاندار قم گفت: امسال با حمایت دولت نهم ، بیش از 30 پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در استان قم در دست ساخت می باشد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد ناظمی اردکانی روز دوشنبه در جلسه مسوولان هیات های ورزشی استان قم اظهار داشت: در حال حاضر اماکن ورزشی فعلی استان بویژه درمناطق محروم پاسخگوی نیازمردم نیست وبایستی زیرساخت های فیزیکی و سخت افزاری استان افزایش یابد.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش همگانی در استان گفت: یکی از وظایف تربیت بدنی زمینه سازی برای توسعه ورزش همگانی میان اقشار مختلف جامعه می باشد.
ناظمی با بیان اینکه در رشته های مختلف ورزشی قم دارای قهرمانان ملی و کشوری است، اظهار داشت: این امر بیانگر توانمندی های ورزش استان است که نیازمند مدیریت و هدایت آنها برای رشد و شکوفایی ورزش در استان هستیم.
وی به فضای معنوی، دینی و علمی استان قم اشاره کرد و گفت: مسوولان و مربیان ورزش استان با بهره مندی از این امر می توانند الگویی مناسب برای کشور باشند.
ناظمی بیان داشت: با استفاده از ورزش و هدفمند کردن آن می توان از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کاست.
مدیرکل تربیت بدنی قم نیز در این جلسه گفت: بودجه هیات های ورزشی استان قم در امسال 10 میلیارد ریال است که این رقم برای توسعه و تقویت ورزش استان ناچیز است.
عباس جهان بینی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلات ورزش استان قم کمبود فضاهای ورزشی بخصوص برای بانوان می باشد.
وی شاخص سرانه فضای ورزشی را یک متر مربع دانست و گفت:این رقم در استان قم 70 سانتی متر مربع است.
جهان بینی افزود: 15 درصد جمعیت استان قم زیر پوشش ورزش همگانی قرار دارند که این رقم باید به 25 درصد افزایش یابد و نیز سه درصد جمعیت استان به ورزش قهرمانی می پردازند که شاخص استاندارد آن 10 درصد می باشد.
وی همچنین تعداد ورزشکاران حرفه ای استان قم را نیز 50 نفر اعلام کرد.
جهان بینی بیان داشت: برای توسعه ورزش استان نیازمند حضور فعال بخش خصوصی و نیکوکاران استان در این زمینه و نیز افزایش اعتبارات تربیت بدنی هستیم.
وی اتکای اصلی هیات های ورزشی استان را از لحاظ مالی اداره کل تربیت- بدنی دانست.
مدیرکل تربیت بدنی قم اظهار داشت: توسعه ورزشگاه یادگار امام قم می تواند افق جدیدی پیش روی ورزش استان قم ایجاد کند.
در پایان این جلسه برخی از روسای هیات های ورزشی استان قم به بیان مشکلات ورزش استان پرداختند و خواستار توجه جدی مسوولان استان به ساخت اماکن ورزشی و افزایش بودجه هیات های ورزشی شدند.
استاندار قم امروز از برخی از پروژه های ورزشی در دست ساخت استان قم بازدید و بر اتمام سریع تر این پروژه ها و مشارکت بخش خصوصی در این امر تاکید کرد. ک/2 7406/550/536 شماره 310 ساعت 15:38 تمام
۰ نفر