۲۵ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7463437
T T
۰ نفر
وزیر کشور:طرحهای سفرهای استانی بر مبنای افزایش درآمد مردم تصویب می شود .....................................................................
آستارا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/87 داخلی.سیاسی.هیات دولت.وزیرکشور.
علی کردان وزیر کشور گفت:طرحهای پیشنهادی در سفرهای استانی رییس جمهوری برمبنای افزایش امید به آینده و ترقی میزان درآمد سرانه مردم تصویب می شود و دیگر طرحها در اولویت بعدی خواهند بود.
کردان روز پنجشنبه در جریان سفر استانی رییس جمهوری به گیلان به نمایندگی از هیئت دولت در نشست شورای اداری شهرستان آستارا گفت: اقدام دولت در شنیدن حرف مردم و مسولان هر استان و شهرستان و تصویب عاجل آن با استفاده از نظرهای کارشناسی، یک شیوه استثنایی در عملکرد دولت نهم بوده است.
وی افزود: متاسفانه دولت شاید بدلیل عظمت این شیوه نتوانسته است به حد لازم این کار بزرگ را تبلیغکند و شاید رسانه ها نیز به آن چندان نپرداختند.
وزیر کشور گفت: بر خلاف نظر منتقدان دولت در نبود وجاهت لازم کارشناسی در این طرحها باید تصریح کنیم که تمام جریان کارشناسی سابق شیوه های بودجه نویسی و پیش بینی طرحها در مصوبات استانی رعایت می شود.
وی افزود: پیش از این اجرای یک طرح در گرو نظر کارشناسی و مشاور، تایید شورای برنامه ریزی شهرستان و استان، مجوز شورای اقتصاد و درج در بندهای بودجه بود اما اکنون پیش از سفر استانی رییس جمهوری این کارها انجام و حضور رییس جمهوری در حکم کلید زدن به آنها است.
کردان همچنین هزینه دقیق تر بودجه را یکی از نتایج سفر استانی دانست و گفت: بسیاری از طرحهایی که در دور نخست برنامه مطالعه و کارشناسی آنها انجام شده است، اکنون اجرایی و دارای مبنای بودجه ای می شوند و فضای مناسب توسعه فراهم خواهد شد.
کردان در سخنان خود از آستارا به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی و اقتصادی گیلان نام برد و گفت: همانند تاکید مسولان محلی، دولت این منطقه را نه بر اساس شاخص های کمی مانند جمعیت، بلکه بعنوان منطقه ای برای ایجاد تحول در تمام استان گیلان می داند و طرحهای لازم را در این راستا بتصویب خواهد رساند.
وی با اشاره به طرحهای پیشنهادی توسط مسولان مختلف شهرستان آستارا گفت : در این طرحها قدر مشترک های فراوانی بچشم می خورد و این نشان از همسویی کامل کارشناسی به سمت اجرای اهداف واحد توسعه می باشد و این نیز از نتایج خوب سفرهای استانی رییس جمهوری است.ک/3 506/7105/617 شماره 177 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر