۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7461501
T T
۰ نفر
یک مسوول فرهنگی: از ظرفیت های علمی و تجربیات اساتید دانشگاهها استفاده نمی شود .....................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/87 داخلی.اجتماعی.دانشگاهی.دینی.
رییس مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان نهاد مقام معظم رهبری گفت: آنطور که باید از ظرفیت های علمی و تجربیات اساتید دانشگاهها استفاده نمی شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام علی فلاح رفیع امروز دربیرجند به خبرنگاران اظهارداشت : جامعه باید نیاز خود را به دانشگاه ببرد و دانشگاه هم پاسخگوی آن نیاز باشد درحالی که امروز دیوار بزرگی بین دانشگاهها و جامعه کشیده شده است.
وی با بیان اینکه نقش استادان در تقویت باورهای دینی دانشجویان، نقشی بی بدیل و فوق العاده است ،افزود: این نقش در دانشگاههای کشور کمرنگ شده است.
وی با اشاره به برنامه های مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان نهاد مقام معظم رهبری در بخش علمی و فرهنگی، گفت: این مرکز از طریق اردوهای فرهنگی، پیام های فرهنگی و راهکارهای مختلف در راستای ارتقای سطح معرفتی استادان تلاش می کند.
وی رویکردهای جدید این مرکز را تبیین و مشخص کردن حیطه مسوولیت و وظایف دفاتر هم اندیشی در دانشگاهها دانست و افزود: نتیجه این رویکرد ابلاغ نظام نامه ای به دفتر هم اندیشی در دانشگاهها بوده است.
وی از فعالیت بیش از 130 دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: شورای هم اندیشی نیز در این دانشگاهها تشکیل شده و امیدواریم که این دفتر در سایر دانشگاهها نیز راه اندازی شود.
وی ارتباط دفاتر هم اندیشی را با حوزه های علمیه، ارتباطی استراتژیک و بنیادی دانست و افزود: سعی می شود از ظرفیت اندیشمندان حوزوی در راستای معرفت دینی جوانان در دانشگاهها حداکثر بهره وری به عمل آید. ک/3 664/659 شماره 435 ساعت 19:53 تمام
۰ نفر