۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7460956
T T
۰ نفر
مدیرعامل پست: خرید و فروش اینترنتی درمراکزاستانها راه اندازی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/18 اقتصاد.ارتباطات .پست .مدیرعامل قزوین - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت که خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات تا پایان سال جاری در همه مراکز استانها راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا،محمدحسن محبیان شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از کارکنان پست استان قزوین افزود:این طرح بصورت پایلوت هم اکنون در چهار استان قزوین ، قم ، همدان و مرکزی آغاز شده و تا پایان سال در سایر مراکز استانها نیز اجرا می شود.
وی با بیان اینکه درطول یک ساله گذشته بیش از یک میلیون مرسوله از طریق شبکه خرید و فروش اینترنتی انجام شده است ، اظهار داشت : ما موفق شده ایم بدون شبکه بانکی، خرید و فروش اینترنتی را در واحدهای پستی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت پست به نحوه ارائه خدمات پستی اشاره کرد و اظهارداشت : از طریق این سایت مردم می توانند با ورود به سایت شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات و سایت شرکت پست مرسوله خود را درکوتاهترین زمان دریافت کنند.
محبیان خاطرنشان کرد که مامورین شرکت پست با مراجعه به آدرس سفارش دهنده مرسوله ، ضمن دریافت رسید ، وجه کالا و خدمات را دریافت خواهند کرد.
وی با مثبت قلمداد کردن خدمات پست نسبت به برنامه چهارم توسعه، خاطرنشان کرد: براساس اهداف برنامه توسعه باید 40 درصد ازخدمات شرکت پست توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود که اجرای این طرح باعث سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی این بخش درخدمات پستی کشور می شود.
مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه خدمات پستی در دولت نهم نسبت به قبل دو برابر افزایش داشته است ، گفت : برای اولین بار دردولت نهم اعتبارات ملی بصورت استانی تقسیم و در اختیار استانها قرار گرفت و در این راستا بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه پستی استان قزوین اختصاص داده شده است.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه قزوین نیز دراین مراسم گفت : پست در جوامع امروزی نقش بسزای در حل مشکلات مردم دارد.
آیت الله هادی باریک بین افزود: خدمات پست در جوامع امروزی دلیلی بر توسعه یافتگی کشورها است.
استاندار قزوین نیز در این مراسم ، واگذاری خدمات پست و مخابرات به بخش خصوصی را یک اقدام خوب و در راستای واگذاری تصدی گری دولت به مردم برشمرد و اظهار داشت : با واگذاری اینگونه امور دولت باید در حوزه نظارت و هدایت ایفای نقش کند.
سیدعلی اکبر طاهایی با بیان اینکه باید خدمات پستی را مکانیزه کرد تا مردم بهتر بتوانند ازاین خدمات بهره مند شوند ، افزود: باید بتوانیم مرسوله های پستی را در ظرفیت ساختار پستی استان تدارک ببینیم .
وی همچنین وفاق و همدلی را عامل اصلی رشد و توسعه استان قزوین دانست و گفت : با فضای وفاق و همدلی که در بین مسوولان و مدیران استان است می توان امور را به خوبی پیش برد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز جهانی پست ، گفت : ما از طریق مسیر خدمت به مردم ، می توانیم خدمتگزار خود باشیم .
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد افزود : به هر میزان بتوانیم در جهت خدمت به جامعه اسلامی تلاش کنیم در جهت اهداف اسلامی گام برداشته ایم.
وی ، افزایش دانش واطلاعات را لازمه کارایی بودن ذکرکرد و ادامه داد: در دنیای توسعه یافته و صنعتی امروز توسعه نهاد پستی دلیلی بر توسه یافتگی اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی کشورها است.
ابوترابی فرد تصریح کرد: ارتقاء این شبکه بهترین ملاک در رشد فرهنگ ما است و هر قدر بر رشد این شبکه افزوده شود زندگی را سهل تر کرده ایم .
مدیرکل شرکت پست استان قزوین نیز با ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت گفت : روزانه در پست استان قزوین 2 هزار مرسوله پستی جابجا می شود.
غلامرضا حمیدی افزود: این شرکت با 300 هزار واحد ثبتی بزرگترین بانک اطلاعات اماکن استان قزوین را دارد.
وی، راه اندازی پست لجستیک ، توسعه شبکه پستی ، راه اندازی خرید و فروش اینترنتی و توسعه دفاتر خدمات روستایی و شهری را از جمله برنامه های این شرکت برشمرد.
درپایان این مراسم از کارکنان و موزعین نمونه پستی استان قزوین تجلیل بعمل آمد.ک /2 7393/ 3404 / 1324 شماره 455 ساعت 22:03 تمام
۰ نفر