۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7460872
T T
۰ نفر
معاون استاندار کردستان: امنیت منطقه را بیکاری تهدید می کند ...........................................................
سنندج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/07/87 داخلی.اجتماعی.امنیت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، بیکاری را اساسی ترین تهدید منطقه در حوزه امنیت خواند.
ایرج حسن زاده روز پنجشنبه در آیین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی- کاربردی در سنندج گفت: ریشه و پایه اغلب مشکلات در تمام زمینه های اجتماعی و فرهنگی بیکاری است.
وی افزود: بیکاری موجب بروز فساد اجتماعی و اقتصادی در جامعه می شود که این امر امنیت و آسایش شهروندان را مورد تعرض قرار خواهد داد.
حسن زاده نقش مراکز آموزشی را در رفع بنیادی این معضل موثر خواند و گفت: برنامه های آموزشی در این مراکز باید با هدف ایجاد خلاقیت و توانمندسازی افراد برای کارآفرینی و حضور در فرآیندهای تولیدی اشتغال ساماندهی شود.
وی افزود: بنا به تحقیقی که کارشناسان حوزه اشتغال انجام داده اند بیش از 70 درصد بیکاران کردستانی فاقد مهارت یا تخصص خاص هستند که این بیانگر بخش مهمی از دلیل میزان بیکار است.
وی کسب تخصص علمی و عملی را در مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاههای علمی - کاربردی امری موثر برای اشغال یک فرصت شغلی خواند و بر گسترش فعالیت های این دو سازمان تاکید کرد.
وی گفت: جذب بازار کار شدن و نجات از بیکاری برای جوانان تنها در گرو کسب تخصص و حرفه است.
حسن زاده با اشاره به وضعیت ضریب امنیت در استان کردستان گفت: با مشارکت و همکاری مردم مومن و حقیقت جوی کردستان امروز این استان از نظر شاخص امنیت جزو استان های برتر کشور است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست دانشگاه علمی - کاربردی کردستان نیز در این آیین گفت: تاسیس این دانشگاه گامی اساسی برای تقویت نیروی کار جامعه بوده است.
یوسف رستمی افزود: سیاست این دانشگاه متفاوت با سایر دانشگاههای کشور است و هدف توسعه اشتغال و بالابردن تخصص عملی و علمی دانش آموختگان در هر رشته است.
وی گفت: ایجاد رشته در این دانشگاه بنا به نیاز بازار کار منطقه انجام می شود و در صورت تکمیل ظرفیت جذب بازارکار از هر رشته در منطقه،این رشته حذف خواهد شد.
در دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با هفت مرکز فعال بیش از دوهزار دانشجو در 32 رشته مشغول به تحصیل هستند.ک/2 7354/610/587 شماره 367 ساعت 17:01 تمام
۰ نفر