۱۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7457918
T T
۰ نفر
بارش برف و باران نقاط مختلف استان اردبیل را فرا گرفت .....................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/07/87 داخلی.اجتماعی.آب وهوا.برف و سرما بارش برف و باران همراه با استقرار هوای سرد در دهمین روز از فصل پاییز نقاط مختلف استان اردبیل را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ریزش باران موثر پاییزی که در مناطق کوهستانی به صورت برف است از سحرگاه چهارشنبه اغلب نقاط این استان را فرا گرفته و هم اکنون برف نقاط مرتفع شهرستانهای اردبیل ، مشگین شهر و نیر واقع در دامنه کوه سبلان را سفید پوش کرده است.
هر چند که بارش برف و سرد شدن هوا در این موقع از سال در استان سردسیر اردبیل غیرمنتظره نیست اما تغییر ناگهانی شرایط جوی و افت محسوس دمای هوا اهالی استان را غافلگیر کرد و بسیاری از آنان شب را در سرما و بدون تدارک لوازم گرم کننده سپری کردند.
ایستگاه مرکزی اداره کل هواشناسی اردبیل کمینه دمای هوا را در سحرگاه دوشنبه پنج درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت کرده است اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل اعلام کرد که شرایط ناپایدار جوی در این استان همراه با تشدید این وضعیت تا روز جمعه تداوم می یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پیش بینی هفتگی این اداره آمده است : نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر نفوذ سرد شمالی از سمت شمال غرب ایران می باشد که پیامد آن افزایش ابر و مه ، کاهش دما، ریزش برف و باران تا آخر هفته جاری خواهد بود.
کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند با توجه به تشدید ناپایداری ها طی هفته جاری برای مناطق شمال غرب،استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر آبگرفتگی گذرگاه های عمومی در بعضی نقاط انتظار می رود.
استان اردبیل به ویژه مرکز این استان شامل شهرستان های اردبیل - نمین - نیر و مشگین شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در مسیر سامانه های گوناگون ازشرایط جوی و آب و هوایی بسیار متغیر و متفاوتی برخوردار می باشد.
میزان متوسط بارندگی سالانه در استان اردبیل براساس دوره آماری 31 ساله 301/8 میلی متر می باشد. ک/3 618/1139 شماره 066 ساعت 12:16 تمام
۰ نفر