۲۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7452540
T T
۰ نفر
23 شرکت حفاری دارای مجوز از وزارت نیرو در گلستان فعال است ..........................................................
گرگان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/06/87 داخلی.اقتصادی.آب منطقه ای.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: اکنون 23 شرکت حفاری دارای صلاحیت حفاری از وزارت نیرو در این استان فعال هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس "نادعلی حاجیلری" افزود: این شرکتها مجاز به حفاری و لایروبی کلیه چاههای عمیق و نیمه عمیق هستند.
گفتنی است براساس ماده 13 قانون توزیع عادلانه آب، اشخاص حقیقی حقوقی که حرفه آنان حفاری است و با وسائل موتوری اقدام به حفر چاه یا قنات می کنند ، باید پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو تحصیل کنند و بدون داشتن پروانه مذکور مجاز به حفاری با وسائل موتوری نخواهند بود.
وی با بیان اینکه این شرکتها در استان با 52 دستگاه فعالیت می کنند، گفت: این دستگاهها شامل 30 دستگاه حفاری دورانی و 22دستگاه حفاری ضربه ای می باشد.
حاجیلری افزود: علاوه بر این شرکتها، شش موسسه حفاری تراکتوری نیز فعال هستند و با 12 دستگاه حفاری تراکتوری در سطح استان مشغول حفاری می باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان یادآور شد: موسسه های حفاری تراکتوری صرفا مجاز به حفاری، لایروبی و کف شکنی چاههای نیمه عمیق با عمق کمتر از 70 متر می باشند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 768 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در سطح دشتهای استان حفر شده است.
حاجیلری افزود: چاههای عمیق به عنوان یک سازه هیدرولیکی با ساختمان فنی بسیار حساس مشابه سایر سازه های فنی نیازمند نظارت فنی بر مراحل حفر آنها می باشد.
وی تاکید کرد: با نظارت فنی و مستمر برفعالیت شرکتهای حفاری عمر چاههای عمیق زیاد شده و پیش بینی می شود از هفت سال به بیش از 20 سال افزایش یابد.
حاجیلری افزود: افزایش سطح علمی مدیران و مسوولان فنی شرکتهای حفاری، رتبه بندی این شرکتها، واگذاری نظارت بر حفاری، لوله گذاری چاههای عمیق از سوی بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکتهای حفاری انجام شده است.
به گفته وی، آموزش و صدور مجوز صلاحیت نظارت بر حفاری برای 14 کارشناس وابسته به سازمان نظام مهندسی معدن استان از دیگر اقدامات انجام شده در این جهت می باشد.ک 2 506/601/579 شماره 071 ساعت 10:36 تمام
۰ نفر