۱۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7450135
T T
۰ نفر
محققان13 کشوردرمدرسه تابستانی محاسبات اطلاعات کوانتومی کیش ثبت نام کرده اند ......................................................................
کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/6/87 داخلی.فرهنگی.اطلاعات کوانتومی ایران برای شرکت در نخستین مدرسه بین المللی تابستانی محاسبات اطلاعات کوانتومی ایران در جزیره کیش، محققان و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد از 13 کشور جهان ثبت نام کرده اند.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه کیش،برای شرکت در این رویداد علمی بیش از 67 نفر که بیشتر آنان از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه های داخلی و خارجی هستند، ثبت نام کرده اند.
بر اساس این گزارش ، حدود یک چهارم از این شرکت کنندگان از کشورهای آلمان، ایتالیا، کانادا، انگلستان، ژاپن، هند، پاکستان، آمریکا، مکزیک، بلژیک، الجزایر، اسلواکی و اسپانیا هستند.
دراین رویداد علمی در جزیره کیش نظریه اطلاعات کوانتومی،ساخت کامپیوترهای کوانتومی، شبکه های کامپیوترهای کوانتومی، در هم تنیدگی در سیستم های بس ذره ای، آلگوریتم های کوانتومی، مخابرات کوانتومی، روش های اپتیک کوانتومی و رمزنگاری کوانتومی توسط متخصصان و محققان مورد بحث و بررسی قرارمی گیرد.
بررسی آخرین پیشرفت های این رشته، افق های ساخت کامپیوترهای کوانتومی در عرصه آزمایشگاه و عملی کردن پروتکل های انتقال اطلاعات کوانتومی از جمله اهداف این دوره علمی اعلام شده است.
برای تدریس در نخستین مدرسه بین المللی تابستانی اطلاعات کوانتومی ایران در کیش 14 استاد دانشگاه از کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان و اسپانیا به این جزیره دعوت شده اند.
مدرسه بین المللی تابستانی اطلاعات کوانتومی توسط دانشگاه کیش، دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری دانشگاه کالگری کانادا و کالج سلطنتی لندن برگزار می شود.
همچنین مرکز بین المللی عبدالسلام در فیزیک نظری ایتالیا(ICTP), سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت تلفن همراه اعتباری تالیا و پژوهشگاه دانشهای بنیادی (IPM) از دیگر سازمانهای حمایت کننده از این رویداد علمی در کیش هستند.
نخستین مدرسه تابستانی محاسبات اطلاعات کوانتومی ایران در پی برگزاری موفق نخستین کنفرانس محاسبات و اطلاعات کوانتومی ایران که سال گذشته در جزیره کیش برگزار شد، از 23 شهریور ماه الی ششم مهر ماه سال جاری در محل بین المللی دانشگاه صنعتی شریف در کیش برگزار می شود.ک/1 1357/1108/675 شماره 151 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر