۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447540
T T
۰ نفر

همایش علما و روحانیان استان گیلان برگزارشد

۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447540
همایش علما و روحانیان استان گیلان برگزارشد ............................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/6/87 داخلی.دینی. همایش علما همایش علما، روحانیان و طلاب استان گیلان شنبه با حضور دبیرشورای نگهبان، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، استاندار و جمعی از مدیران کل این استان در مصلای نمازجمعه رشت برگزار شد.
آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این مراسم هدف روزه داری و ماه مبارک رمضان را تحصیل تقوا ذکر کرد و گفت: کسی که 30 روز تمرین روزه داری می کند بر نفس خود تسلط پیدا می کند و بر حوایج درونی خود افزار کنترل می زند.
وی با برشمردن وظایف روحانیان در ماه مبارک رمضان افزود: روحانیان و علما باید هوشیار باشند که امروز جنگ بزرگ احزاب علیه اسلام در جهان توسط استکبار جهانی به راه افتاده است و گروههای الحادی، وهابیون و بسیاری از گروههای عرفان من ساخته و دراویش فعالیت های عمیقی دارند.
وی افزود: آمریکا، صهیونیسم بین الملل ، سلطنت طلبان دستگاههای تبلیغی وسیعی دارند و همه روی جمهوری اسلامی تمرکز کرده اند.
وی اظهارداشت: در دنیا این همه خرافات و تحجرها و بی عدالتی ها انجام می گیرد کسی حرفی نمی زند ولی اگر حتی با یک گروه خرافی در ایران برخورد شود دستگاههای تبلیغاتی دشمن، آن را بزرگ می کنند.
وی در توصیه به روحانیان و طلاب درحمایت از دولت اشاره کردو گفت:با توجه به تهاجم دشمن درخارج از کشور تضعیف دولت جایز نیست.
وی خاطر نشان کرد: کسی منکر وجود مشکل در کشور نیست و همه می دانند که درکشور مشکل وجود دارد ولی مشکلات باید طوری مطرح شوند که باعث تضعیف دولت نشود.
آیت الله قربانی گفت :علما و اندیشمندان دینی وظایف سنگینی دارند و باید حق را بیان کنند و عوام زده نشوند.
وی با بیان اینکه افرادی پیدا می شوند که مسایل خرافی را رواج می دهند تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با خرافات مبارزه شود و حمایت از خرافات به معنای حمایت از باطل است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: برای مبارزه با خرافات و تبلیغ درست دین، همه استان ها باید صاحب حوزه علمیه شوند که دراین حوزه های علمیه تا سطح خارج تدریس شود.
قربانی بر وجود حوزه های علمیه ای قوی دینی برای معرفی سیمای صحیح دین در کشور تاکید کرد و افزود: گیلان همواره جایگاه عالمان ربانی و حاکمان دینی بوده است و در شرایط فعلی نیز یک حوزه علمیه درمرکز این استان ضروری است.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز کشورهای آسیای میانه آمادگی دارند که برای استان گیلان طلاب بفرستند.
وی خاطر نشان کرد: استان گیلان پنج حوزه علمیه با ساختمان های قدیمی و فرسوده دارد که سه میلیارد ریال طی چند سال اخیر از سوی دولت برای تعمیرات آنها اختصاص داده شده است.
وی افزود: یک هزار طلبه دختر و پسر در استان گیلان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
روح الله قهرمانی چابک استاندار گیلان نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، ویژگی های این شهیدان را کار و تلاش و مهرورزی به مردم برشمرد.
وی افزود: اگرچه مدت مدیریت آنها کوتاه بود ولی اثربخشی کارشان بسیار زیاد بوده است.
استاندار ضمن تشکراز همه علما در جهت همراهی، حمایت، پشتیبانی و دلسوزی آنان، افزود: دلسوزی ها و تلاش های علما سبب شد که ما بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و مادر بدنبال آن هستیم که بااستفاده از همه امکانات بتوانیم بیشترین و بهترین نتیجه را کسب نماییم.
وی افزود: امروز شرایط دنیا به گونه ای است که اگر ما از لحظه ها استفاده نکنیم بسیاری از امکانات موجود را نیز از دست می دهیم.
استاندار گیلان گفت:همه سعی ما در این است که اعتبارات را در جهتی هزینه کنیم که بیشترین استفاده را برای عموم مردم داشته باشد.ک/2 619/516/1552/675 شماره 329 ساعت 19:28 تمام
۰ نفر