۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447344
T T
۰ نفر

مشاوره در آموزش و پرورش یک اصل است

۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447344
مشاوره در آموزش و پرورش یک اصل است ...................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/06/87 داخلی.فرهنگی. آموزش و پرورش معاون نظری و مهارتی آموزش و پرورش همدان گفت : مشاوره در سازمان آموزش و پرورش یک اصل است و باید جدی گرفته شود.
"عبدالامیر عرفی" روز شنبه در همایش مدیران و مشاوران برتر استان همدان افزود : مشاوره در مدارس به ویژه آموزشگاههای شبانه روزی باید با قدرت و جدیت دنبال شود.
وی اضافه کرد: دانش آموز در مدارس شبانه روزی محصول خانواده نیست، بلکه محصول مدرسه است بنابراین مشاوره در این آموزشگاهها باید در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با ادغام دو معاونت در آموزش و پرورش مشاوره در مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز انجام می شود.
عرفی افزود: مشاور به عنوان یک فرد آگاه، هشیار و عالم باید همیشه در کنار دانش آموز باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی ایجاد شرایط و بستر مناسب روحی و روانی برای دانش آموزان توسط مدیران مدارس ضروری است.
وی با بیان اینکه مهمترین رمز موفقیت مدیر ارائه برنامه ریزی آموزشی در طول سال است، گفت: داشتن برنامه کلید موفقیت مدرسه است.
وی گفت: استفاده از امکانات فیزیکی کتابخانه ها، استفاده از ظرفیتهای خالی مدارس، استفاده از کتابدار در کتابخانه ها و آزمونهای پیشرفت تحصیلی باید در اولویت مدیران قرار گیرد.
معاون آموزش و پرورش همدان افزود: با توجه به تعطیلات رسمی و غیرمترقبه مدارس اظهار داشت: مدیران برای این تعطیلات باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا دانش آموزان از دروس خود عقب نمانند.
عرفی افزود: ارزشیابی آغازین امسال برای دانش آموزان اول متوسطه در سطح استان انجام می شود.
دبیر اجرایی همایش نیز گفت: در این همایش حدود 500 مدیر و مشاور برتر استان شرکت دارند. "احسان اسدبیگی" افزود: آشنایی مدیران و مشاوران همه مقاطع با آموزش و پرورش آینده، برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف تعیین شده آموزش و پرورش و آشنایی با آزمونهای هماهنگ و مکاتبه ای از اهداف برپایی این همایش است.
این همایش دو روزه با همکاری موسسه فرهنگی و آموزش "مرات" برگزار شده است.ک /3 7523/575/1139 شماره 133 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر