۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447317
T T
۰ نفر
معاون اول قوه قضاییه افزایش اعتماد عمومی را از اهداف مهم این قوه دانست ......................................................................
کرمان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/06/87 داخلی.اجتماعی.قوه قضاییه.
معاون اول قوه قضاییه گفت: افزایش اعتماد عمومی به مجموعه قضایی یکی از مهمترین اهداف قوه قضاییه است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز شنبه در جمع کارکنان دادگستری کرمان افزود: همه مسوولان نظام مقدس اسلامی باید زمینه اجرای دادرسی عادلانه را در جامعه فراهم کنند.
وی گفت: در بین مفاهیم دینی بعد از توحید، هیچ مفهومی گسترده تر و فراگیرتر از بحث عدالت نیست.
او عدالت را مبنا، معیار و مقصد قانون دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم در جامعه دینی برای شرکت همه دستگاهها یک ملاک تعیین کنیم باید همواره عدالت را بر اساس قانون در نظر بگیریم.
وی خدامحوری را عامل اساسی در برقراری عدالت در هر جامعه دانست و گفت: بدین منظور همه باید به منظور برقراری عدالت، خدامحوری را در کلیه فعالیتهای روزمره در نظر داشته باشند.
معاون اول قوه قضاییه همچنین جذب نیروی انسانی، دفع نیروهای ناسالم، سالم نگاه داشتن محیطهای قضایی، رسیدگی سریع و با دقت به دعاوی و همچنین احقاق حق را مهمترین عوامل رسیدگی به دادرسی عادلانه عنوان کرد.
وی افزود: عدم پاسخگویی به استعلامات، دخالتهای بی جا در امر قضاوت، عدم اجرای به موقع احکام صادره و تاخیر در اجرای حکم از عوامل مخرب در رسیدگی به دادرسی هستند.
مدیرکل دادگستری کرمان هم در این نشست از پیگیری سخت افزاری و نرم افزاری در سیاستهای قوه قضاییه به صورت هماهنگ طی سال جاری خبر داد.
احمد تویسرکانی با اشاره به تاسیس 75 مرکز شورای حل اختلاف در کرمان گفت: بیش از 9 ماه است که عملیات اداری دادگستری استان از شیوه سنتی خارج شده است.
وی با اشاره به تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی طی سال گذشته افزود سال 85 تعداد مانده پرونده ها 95 هزار پرونده بود که این میزان در سال گذشته به 22 هزار پرونده کاهش یافته است.
او گفت: دادگستری کرمان در حوزه آموزش با ارایه آموزشهای لازم و حقوقی هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
مدیرکل دادگستری کرمان همچنین از برگشت 190 میلیارد ریال اراضی طی سال گذشته توسط دادگستری این استان خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص تاکنون بیش از 900 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی همچنین ورودی پرونده ها به شوراهای حل اختلاف را در سال گذشته 3/106 درصد اعلام و بیان کرد: 62 درصد پرونده های ارایه شده به شورای حل اختلاف با سازش همراه بوده است.ک/3 7433/627/507/660 شماره 106 ساعت 11:50 تمام
۰ نفر