۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7447241
T T
۰ نفر
دبیرفدراسیون اسکیت: 30 پیست اسکیت استاندارددرمراکزاستانهای کشوراحداثمی شود ......................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/06/87 داخلی.ورزشی.اسکیت.دبیر.فدراسیون.مازندران.
دبیر فدراسیون اسکیت کشور در حاشیه برگزاری مسابقه های اسکیت کشور در بابل اعلام کرد: براساس برنامه و دستور رییس تربیت بدنی کشور 30 پیست اسکیت استاندارد در مراکز استانهای کشور احداث می شود که هم اکنون 20 پیست در حال ساخت است.
"بهمن محمدرضایی" جمعه شب در گفت و گو با خبرنگارایرناافزود: تا تابستان سال آینده دستکم کار احداث چهار پیست اسکیت در کشور به پایان می رسد.
وی خاطر نشان کرد: دولت از محل اعتبارات ملی برای ساخت هر پیست اسکیت مبلغ پنج میلیارد ریال درنظرگرفته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 20 هزار نفر عضو ورزش اسکیت کشور هستند که همگی آنها بیمه هستند و این رقم در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.
وی افزود: علاوه برآن تعداد 120 هزار نفر بصورت غیرسازمان یافته دراین ورزش فعالیت می کنند.
وی گفت: برگزاری لیگ های باشگاههای گروهی لیگ در بخش آقایان و خانمها ، ، بیمه کردن ورزشکاران ، صدور کارت شناسایی و کدگذاری یکی از اهداف و برنامه های پیش روی فدراسیون اسکیت به منظور ساماندهی در این رشته می باشد که هم اکنون با این روش در هر استانی تعداد مربی ، ورزشکار ، داور به تفکیک رشته در اسکیت مشخص شده است.
"محمدرضایی" همچنین گفت: در سال گذشته به منظور حمایت از ورزشکاران رشته اسکیت مبلغ 500 میلیون ریال لوازم و تجهیزات ورزشی اعم از کفش ، چوب ، توپ و غیره در چهار رشته اسکیت هاکی ، نمایشی ، سرعت ماراتون ، اگرسیوبرد در سراسر استانها توزیع شده است.
دبیر فدراسیون اسکیت گفت: متاسفانه کارخانه های تولیدی برای ساخت لوازم اسکیت در داخل کشور وجود ندارد و همه تولیدات اعم از چرخ ، کلاه ، چوب و غیره وارداتی است ولی لوازم ایمنی اسکیت از تولیدات داخلی است.ک/3 506/7329/503/ 402 شماره 028 ساعت 09:37 تمام
۰ نفر